بهره‌مندی از فعالیت‌های کانون، حق تمام کودکان است

توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید تا جایی ادامه یابد که تمامی بچه‌های ایران امکان بهره‌مندی از خدمات ارزنده آن را داشته باشند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخش از سخنان محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند بود.
 وی که عصر روز 31 فروردین 1396 به همراه محمدهادی آرین رییس رییس سازمان برنامه و بودجه استان‌ خراسان‌جنوبی از این مرکز بازدید کرد با بیان این مطلب گفت: زمانی که باور داریم شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد هر اقدامی برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود ارزشمند و مهم است.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: امروز در این مکان ذوق و علاقه کودکان را برای حضور در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که با خلاقیت همراه بود، به زیبایی مشاهده کردم.
واعظ مهدوی با بیان این‌که یکی از بهترین مکان‌هایی که همواره بازدید می‌کنم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، یادآورشد: بروز توان‌مندی‌ها و بارورشدن استعدادهای کودکان با صبر و حوصله مربیان کانون شکل می‌گیرد و معتقدم، باید آن‌قدر مراکز ثابت و سیار کانون گسترش یابد که تمامی کودکان، حتی در دورترین مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش خدمات کانون قرار گیرند.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: اگر امروز از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان حمایت نکنیم، در آینده شاهد اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبران خواهیم بود، بنابراین ما نیز به سهم خودمان برای گسترش خدمات کانون تلاش خواهیم کرد.
طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز در این بازدید توضیح کامل و جامعی از شرایط و موقعیت کانون استان خراسان جنوبی ارایه کرد و گفت: این استان دیار بزرگ مردانی هم‌چون پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات، دکتر گنجی پدر علم جغرافیا، دکتر شکوهی پدر تعلیم و تربیت و... است که اهل علم، فرهنگ و ادب بوده‌اند.
حمیدی اضافه کرد: اگر چه این استان 18 سال است که خشکسالی را تجربه می‌کند، اما کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با تقویت استعدادهای ذاتی خود و حضور موفق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نشان دادند، که توان‌مند و هنرمند هستند.