کد خبر: 267882
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به اعضای کانون باشت

قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی گروه آموزشی پلیس راهور باشت به کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری این شهر استان کهگیلویه و بویر احمد آموزش داده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارشناس تصادفات شهرستان باشت با حضور در این مرکز فرهنگی هنری کانون گفت: آمارها نشان می‌دهد که سالیانه کودکان و نوجوانان زیادی در معرض خطر سوانح رانندگی قرار می‌گیرند و نیاز است که قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی را فرا گیرند.
سروان شیروان احمدی آموزش‌هایی که باعث ایمنی کودکان در برابر سوانح رانندگی می‌شود را بستن کمربند ایمنی، استفاده از پل هوایی و عبور از محل خط کشی عابر پیاده عنوان کرد و گفت: آموزش استفاده از کمربند ایمنی هنگام نشستن در ماشین از اهمیت زیادی برخوردار است و مشاهده رعایت آن از سوی والدین نیز بر آموزش بهتر تاثیر می‌گذارد.
وی افزود: کودکان باید این مساله را درک کنند که نمی‌توانند بدون مشاهده دو طرف خیابان به آن وارد شوند و امکان آسیب دیدن آن‌ها با این رفتار زیاد است.
احمدی ادامه داد: استفاده از پل عابر پیاده در مکان‌هایی که این امکان وجود دارد ضروری است و باید به کودکان تذکر داده شود که در جاهایی که پل عابر پیاده وجود دارد به هیچ وجه از عرض خیابان عبور نکنند.
کارشناس تصادفات شهرستان باشت تصریح کرد: باید معنی خط کشی محل عبور عابر پیاده را برای کودکان توضیح دهیم و از آن‌ها بخواهیم هنگامی که می‌خواهند از عرض خیابان عبور کنند از روی خط کشی رد شوند.
وی به یکی از خطراتی که همواره کودکان را در پیاده‌روها تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: ماشین‌هایی که در حال بیرون آمدن از پارکینگ هستند و کودکان باید درک درستی از دید راننده داشته باشند و متوجه باشند که ممکن است به خاطر کوتاهی قدشان در آیینه راننده دیده نشوند و آسیب ببینند.
احمدی اظهار داشت: یادگیری مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌تواند برای جلوگیری از آسیب دیدن کودکان موثر باشد.