کد خبر: 267907
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کانون به میهمانی ستارگان می‌رود

مرکز علوم و رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، روز جمعه 15 اردیبهشت 1396 به مناسبت روز «جهانی نجوم» ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز رصدخانه‌ی زعفرانیه واقع در کتاب‌خانه شماره 16 کانون استان تهران، به مناسبت روز «جهانی نجوم» با برپایی غرفه‌های متعدد زیبایی‌های آسمان و مفاهیم نجوم را به صورت رایگان به علاقه‌مندان این علم ارایه می‌دهند.
بر اساس این خبر، قرار است غرفه‌های «کودک و آسمان»، «ماه و گودال‌هایش»، « تاریخ نجوم»، « گرانش»، «گردونه‌ی آسمان»، «ساعت آفتابی»، «گنبد آسمان»، « رازپله»، «شناسنامۀ نجومی»، «شهرفرنگ»، «قصه‌های آسمان» و ... مخاطبان را با موضوع‌های جذاب نجومی آشنا کنند.
هم‌چنین آشنایی با کاربردهای علم نجوم در دریانوردی توسط افسران نیروی دریایی جمهوری اسلامی ‌ایران بخش دیگری از این برنامه‌ها است.
برهمین اساس مربیان مرکز رصد‌خانه زعفرانیه کانون استان تهران امیدوارند در این فرصت بتوانند بازدید‌کنندگان را با بخشی از شگفتی‌های خلقت و عظمت آفریدگار آشنا سازند و به همین منظور از تمامی‌ کودکان، نوجوانان و خانواده‌های علاقه‌مندان به این علم دعوت می‌کنند تا روز 15 اردیبهشت از ساعت 14 تا 21 در این برنامه مشارکت کنند.
رصدخانه زعفرانیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در خیابان ولی‌عصر(عج)- خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه) ، پارک زعفرانیه واقع شده است.
در همین حال، مرکز تخصصی علوم کانون تهران نیز به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌هایی را روز 8 اردیبهشت 1396 از ساعت 13 تا 19 برگزار خواهد کرد.
مرکز علوم کانون تهران در این روز با برپایی غرفه‌های مختلف علمی، فرهنگی‌‌هنری و با استفاده از تجهیزاتی هم‌چون آسمان‌نمای دیجیتال و تلسکوپ‌های حرفه‌ای قصد دارد اطلاعاتی از علم نجوم و ستاره‌شناسی را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان و بازدید‌کنندگان قرار دهد.
هم‌چنین رصد خورشید، شناخت صورت‌های‌ فلکی زیر گنبد آسمان‌نما، فروش محصولات زیستی و نجومی، کلینیک تلسکوپ و میکروسکوپ، تجربه دیدن نمونه‌های مختلف زیر میکروسکوپ، اجرای نمایش خلاق زیست نجومی توسط اعضای فعال کتاب‌خانه از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
مخاطبان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند به مرکز تخصصی علوم کانون استان تهران واقع در خیابان نیروی هوایی، فلکه لوزی، خیابان شهیدخشی جنب مترو کلاهدوز مراجعه کنند.
هم‌چنین در مرکز نجوم دماوند نیز از نهم تا چهاردهم اردیبهشت برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.
این مرکز با برگزاری کارگاه‌های «سفر به ماه»، «طراحی صورت‌های فلکی»، «اوریگامی با موضوع آسمان»، « وزن و سن در سیارات»، « کلینیک تلسکوپ» و... مخاطبان را به صورت رایگان با فعالیت‌های علمی نجومی آشنا می‌کند.
مرکز نجوم دماوند در شهرستان دماوند، خیابان تختی روبروی اداره‌ی آموزش و پرورش واقع شده است.