کانون زمینه‌ساز تبلور خلاقیت کودکان است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کانون زمینه‌ساز بروز خلاقیت و ابتکار در کودکان و بستری مناسب برای توسعه‌ی نوآوری‌های برگرفته از فعالیت‌های خلاقانه ‌است.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این بخشی از سخنان محمد‌مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از کانون رشت است.
زاهدی در این دیدار که با همراهی علیرضاحاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و به‌منظور بازدید از فضا‌های آموزشی استان گیلان صورت‌گرفت، به اهمیت این نهادفرهنگی در توسعه‌ی علمی و فرهنگی کشور اشاره‌ و تلاش برای افزایش گستره‌ی فعالیت‌های آن را از اولویت‌ها خواند.
وی اظهار‌داشت: کانون، محلی برای باروری خلاقیت، نوآوری و ابتکار در کودکان ونوجوانان است و تقویت چنین مجموعه‌‌ای می تواند تاثیر به‌سزایی در اقتصاد مبتنی بر دانش و فن‌آوری داشته ‌باشد.
ضرورت جهت‌بخشی به فعالیت‌های کودک محور، دیگرموضوع‌ مورد توجه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود و وی با بیان این‌که کشور نیازمند تربیت‌ آینده‌سازانی خلاق و مبتکر است اظهار‌امیدواری کرد حرکت و پویایی کانون در مسیر نیل‌ به اهداف نظام ادامه ‌یابد.
این مسوول هم‌چنین در کارگاه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مرکز فراگیرکانون شماره 3 رشت حضور یافت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند مربیان، از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت ارتقا و گسترش فعالیت‌های این مجموعه‌فرهنگی خبر ‌داد.
علیرضا حاجیان‌زاده، مدیر‌عامل کانون  نیز طی این بازدید که به‌منظور آشنایی افزون‌تر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاونان وزارت آموزش و پرورش و هم‌چنین مسوولان استانی با فعالیت‌های کانون صورت گرفت، به شیوه‌ی ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری،‌ ادبی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با بهره‌گیری  از آموزه‌های دینی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، اشاره‌کرد.
وی درهمین زمینه به ارایه‌ی آماری از فعالیت‌ها و تشریح چشم‌انداز‌ برنامه‌های کانون پرداخت و از روی‌کرد این دستگاه فرهنگی در ایجاد بستر‌های مناسب برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان سخن ‌گفت.
افزایش گستره‌ی مخاطبان کانون با بهره‌گیری از مراکز ثابت،‌ سیار و پستی و ارایه‌ ‌هدف‌مند فعالیت‌ها به‌دانش‌آموزان مدارس در قالب طرح «کانون مدرسه» از دیگر محور‌های سخنان علیرضا‌حاجیان زاده ‌بود.
وی هم‌چنین نگاه کانون را متوجه تمامی مخاطبان دانست و راه‌اندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر را پاسخی مناسب  به‌ نیاز‌های کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه عنوان ‌کرد.
مدیرعامل کانون هم‌چنین در حاشیه ‌این بازدید با اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌3 رشت دیداری صمیمانه‌ داشت و با آنان از فعالیت‌های کتاب محور و جذاب سخن‌ گفت.
حاجیان‌زاده با بیان‌این‌که کانون زمینه‌ی مطالعه‌ی لذت‌بخش را برای کودکان و نوجوانان فراهم‌می کند تصریح‌کرد: بهره‌گیری مناسب از وقت‌های آزاد و هم‌چنین غنی‌سازی ایام‌تحصیل با استفاده از فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی فرصتی است که کانون دراختیار شما قرار می‌دهد و شما نیز به یقین برای استفاده از این امکان و قرار گرفتن در جایگاه اعضای برگزیده‌ی این مجموعه، تلاش خواهید ‌کرد.
مدیرعامل کانون در پایان، پیشینه روشن و اعضای پیشین این مجموعه که خاطره‌های خوب همراهی با مربیان، زمینه‌ی حضور آنان را در کانون فراهم‌ می‌کند را یادآور‌شد و به کودکان توصیه‌ کرد: از فرصت حضور در مراکز فرهنگی هنری و همراهی مربیان خوب کانون به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
حضور علیرضا حاجیان‌زاده در مدرسه‌ شهید زورمند شهرک مهر رشت و دیدار با مسوولان کشوری و استانی از دیگر برنامه‌های این روز بود که با همراهیمحمد رستمی، ‌مشاور مدیرعامل در امور مجلس و اسفندیارضیائی، ‌سرپرست کانون گیلان صورت گرفت.
گفتنی است اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی روز‌های حضور در استان گیلان با فرایند کاری مراکز آموزش عالی، مدارس، مراکز فرهنگی هنری کانون و هم‌چنین شیوه‌ی ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه در مراکز فراگیر کانون پرورش فکری بیش از پیش آشنا‌ شدند.