معرفی استعدادهای کودکان به مردم نیازمند بسیج عمومی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زابل معتقد است برای شناساندن استعدادهای ادبی و هنری کودکان و نوجوانان به همگان نیازمند یک بسیج عمومی و برنامه‌ی منسجم هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در دیدار با سرپرست کانون استان سیستان و بلوچستان گفت: به کار این نهاد فرهنگی که همان پرورش انسان است ایمان راسخ دارم و به همین دلیل با وجود همه‌ی دغدغه‌ها همیشه کانون را در ردیف اولویت‌های کاری خودم قرار داده‌ام.
وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی و نوجوانی خود افزود: من با کار کانون بیگانه نیستم و معتقد هستم کانون به دنبال انجام دادن کارهای ریشه‌ای است.
نماینده ولی فقیه در زابل هم‌چنین استعدادهای کودکان را یک موهبت الهی دانست و اضافه کرد شما اگر در هر منطقه یک نفر را هم پرورش دهید رسالت خود را انجام داده‌اید زیرا آن یک نفر قطعا کار شما را ادامه خواهد داد و این سلسله هم‌چنان به مسیر شکوفایی رهنمون خواهد شد.
کیخا در ادامه با بیان این نکته که هنر قادر است بسیاری از مفاهیم سنگین را با یک تصویر ساده قابل درک کند، گفت: گاهی تاثیر برپایی یک نمایشگاه بر مخاطب می‌تواند از سخنرانی بزرگ‌ترین خطیبان هم بیشتر باشد.
او هم‌چنین درباره‌ی برنامه‌های ستاد نماز جمعه‌ی زابل، که مسئولیت آن بر عهده‌ی یکی از پیشکسوتان کانونی‌است، گفت: دوستان ما در ستاد نماز نیز برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان دارند و همواره به فکر بچه‌ها هستند.
سرپرست کانون استان نیز در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کانون و رسالت آن در حوزه‌ی کودک و نوجوان ارایه کرد.
مسعود خاکسفیدی با اشاره به سند چشم‌انداز کانون و افق پیش روی آن عنوان‌ کرد: شرایطی فراهم شده تا کودکان و نوجوانان غیر کانونی نیز از خدمات کانون بهره‌مند شوند و در این راه با توجه به تاکید مدیرعامل در خصوص اهمیت به کودکان حاشیه‌ی شهر و کودکان کار فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم که نتایج مثبتی در پی داشته است.
خاک‌سفیدی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود گفت: با گروه‌های مردم‌ نهاد همکاری موثری را در این خصوص آغاز کرده‌ایم و با توجه به توان‌مندی‌های همکاران کانون، در پی آموزش فعالان عرصه‌ی کودک و نوجوان هستیم.
سرپرست کانون در پایان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی، به تولیدات کانون و کیفیت آن‌ها اشاره کرد و افزود: برای پاسخ‌گویی به این مطالبه‌ی رهبری بسترهای راه‌اندازی نخستین مرکز فروش در شهر زابل فراهم شده که شروعی برای توان‌مند سازی تولیدکنندگان ایرانی است.