کد خبر: 268429
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» در روستاهای ایلام به روی صحنه رفت

نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» بسته‌ی «تئاتر کوچک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس روستاهای استان ایلام برای دانش‌آموزان به نمایش در آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پی اجرای طرح بسته تئاتر کوچک در مدارس، نمایش سیار «آدم کوچولوی گرسنه» که سال گذشته نیز برای بچه‌های تعدادی مدارس روستاهای دور و نزدیک ایلام به اجرا در آمده بود این بار نیز از سوی مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی یک، دو و سه ایلام برای بچه‌ها اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش، نمایش عروسکی آدم کوچولوی گرسنه که با تکنیک عروسکی ساخته شده است، قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را نیز دارد.
این رسانه با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به‌صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و خواهد شد و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به‌عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند.
در کنار نمایش، مربیان ایلامی نیز قرار است از نمایش فیلم و اهدای کتاب در این حرکت فرهنگی برای آموزش بهتر به مخاطبان بهره ببرند.
این نمایش به همت آفرینش‌های هنری و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون استان ایلام به اجرا در آمده است.
«تئاتر کوچک» ابزاری نمایشی است که به همت اداره کل سینما و تئاتر کانون و با همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تئاتر را به روستاهای دور می‌برد. این نمایش‌ها با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند.