هم‌اندیشی و رفتار سازمانی از نگاه معاون فرهنگی کانون

معاون فرهنگی کانون به بندرعباس رفت و در کارگاه «هم‌اندیشی و رفتار سازمانی» برای مربیان کانون سخنرانی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون که در کارگاه آموزشی هم‌اندیشی و رفتار سازمانی در بندرعباس سخنرانی می‌کرد، وظایف سازمانی کانون را کشف استعدادها و پرورش کودکان، تقویت باورهای دینی‌، زمینه‌سازی جهت کشف استعدادها، پرورش هویت و جهت‌دهی هویت دینی و اخلاقی بیان کرد.
وی آموزش فرد را بر اساس 3 محور - آموزش‌، حافظه و تجربه - عنوان کرد و نظام آموزشی موفق را نظامی خواند که از طریق پرسش‌گری در دنیا شکل می‌گیرد.
معاون فرهنگی کانون ارزش اخلاقی در مربی را کاربردی بیان کرد و افزود: فرد اخلاقی کسی است که هدفی را مد نظر دارد که عملا قابل دستیابی است و مربیان کانون با هدف کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان این نقش را به خوبی ایفا می‌کنند.
قمرزاده خاطر نشان کرد: ارزش‌های اخلاقی، ارتباطی نزدیک با عمل بر طبق آداب اجتماعی دارند و از آن‌جایی که انسان ذاتا موجودی اجتماعی است بنابراین نهادها و محیط اجتماعی باید به‌گونه‌ای سامان یابد که بهترین شیوه را برای رشد انسان فراهم سازند.
او ادامه داد: فعالیت اخلاقی انسان نیز نه تنها به شخص‌، بلکه به محیط بستگی دارد‌. رفتار اخلاقی محصول تامل طبیعت شخص و شرایط محیطی است و تا زمانی که شرایط مشخص محیطی را‌، که رفتار مورد نظر در آن رخ داده است یا رخ می‌دهد‌، به درستی نشناسیم واقعا به چیزی پی نبرده‌ایم.
قمرزاده یادآور شد: وظیفه‌ی مربی را شناخت روحی کودکان و نوجوانان و ایجاد فرصت برای کشف استعدادهای آنان دانست.
وی در ادامه اضافه کرد: کودک باید تجارب لازم را بیاموزد تا بتواند موجودیت خود را حفظ کند بنابراین یک مربی باید موارد آموزشی و پرورشی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که شامل انواع شناخت و مهارت‌هایی باشد که کودک در زندگی وآینده‌اش به آن‌ها نیازمند است.
معاون فرهنگی کانون نقش لوازم تربیتی را امری ضروری در تربیت دانست و اضافه کرد: مربی باید با ایفای نقش روی تفکر و اخلاق آن‌ها تمرکز کند و با تجارب و آزمایش‌ها برنامه‌ی خود را تنظیم و هدایت کند.
قمرزاده در پایان با توجه به نقش رهبری مربیان از آن‌ها خواست با تمام توان و تلاش خود کودکان و نوجوانان را فعال نگه دارند و با توجه به نیازها و رغبت‌های آنان تفکر‌، اندیشه و احساس مسوولیت را در آن‌ها ایجاد کنند.
گفتنی است کارگاه آموزشی هم‌اندیشی و رفتار سازمانی روز 21 اردیبهشت 1396 با حضور معاون فرهنگی کانون، کارشناسان و مربیان فرهنگی‌، هنری و ادبی کانون بندرعباس در استان هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.