کد خبر: 268457
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
آغاز حرکت دومین کتاب‌خانه سیار شهری کانون بجنورد

فعالیت کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از روز 23 اردیبهشت 96 آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دومین کتاب‌خانه سیار شهری کانون در استان خراسان شمالی است که به منظور ارایه خدمات فرهنگی‌هنری به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه شهر بجنورد راه‌اندازی شده است.
منیر صادقی مدیرکل کانون استان خراسان شمالی در آیین آغاز به کار این امکان فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری کتاب‌خانه‌های سیار کانون گفت: به اعتقاد ما تمام کودکان و نوجوانان ایرانی باید حق استفاده از این فعالیت‌ها را داشته باشند.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت کانون در این استان افزود: به زودی 3 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون نیز در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید تا کودکان و نوجوانان بیشتری زیر چتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری قرار گیرند.
وی ادامه داد: این کتاب‌خانه به 5هزار کتاب مجهز است و علاوه بر کتاب، عروسک و بازی‌های فکری نیز از دیگر تجهیزاتی است که برای بهره‌مندی مخاطبان در این کتاب‌خانه سیار قرار داده شده است.
وی عضویت بچه‌ها در کتاب‌خانه‌های سیار را رایگان اعلام کرد و گفت: کودکان و نوجوانان حاشیه شهر به دلیل کمبود امکانات نیاز به توجه ویژه دارند.
وی هم‌چنین تعمیر و بازسازی برخی خودروهای مینی‌بوس برای خدمت‌رسانی بهتر به کودکان و نوجوانان را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در اداره‌کل کانون خراسان شمالی عنوان کرد و یادآور شد: کتاب‌خانه‌های سیار نقش مهمی در گسترش سواد خواندن و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان دارد.
وی اضافه کرد: مربیان این کتاب‌خانه‌ها علاوه بر امانت کتاب با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی در کسب مهارت سبک زندگی و پرورش ساحت‌های مختلف تربیتی کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند.