تکمیل پروژه‌های کانون یزد به حمایت نیاز دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خواستار حمایت بیشتر مسولان استان برای کامل‌کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و راه‌اندازی مراکز جدید فرهنگی‌هنری در این استان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباسعلی دانافر این سخنان را در نشستی مشترک با حمیدرضا نصیری‌زاده رییس‌سازمان ‌مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد و توضیح داد که کانون استان با قدمتی 40 ساله - علی‌رغم این که دارای 18 مرکز فرهنگی هنری و در برخی شهرها دارای دو مرکز است، اما اشکذر تنها شهر استان است که هنوز کار راه‌اندازی پروژه ساخت مرکز کانون آن به پایان نرسیده است.
وی یادآور شد که کانون در جاهایی که قادر به احداث کتاب‌خانه ثابت نیست و آمد‌ورفت بچه‌ها با مشکل روبرواست، با حضور در روستاها از طریق کتاب‌خانه‌ها‌ی سیار روستایی خود ضمن جذب عضو، به فعالیت فرهنگی هنری می‌پردازد.
دانافر ادامه داد: کانون استان یزد با دارا بودن چهار کتاب‌خانه‌ی سیار، خدمات خوبی به بچه‌ها ارایه می‌دهد و ظرفیت راه‌اندازی چهار کتاب‌خانه سیارروستایی در استان نیز وجود دارد ضمن ‌این‌که تنها کتاب‌خانه‌ی پستی استان هم به دورترین نقاط که دسترسی به کتاب‌خانه ندارند، به صورت رایگان، کتاب پست می‌کند.
مدیرکل کانون یزد در ادامه به فعالیت‌های مراکز فراگیر هم اشاره و خاطر نشان کرد: کانون برای بچه‌های با نیازهای ویژه هم برنامه دارد و حمایت مسئولان در این زمینه ضروری است تا با راه‌اندازی مراکز فراگیر در استان، شرایط حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، فراهم شود.
دانافر ایجاد شرایط بهینه و بسترسازی مناسب برای کودکان و نوجوانان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق بچه‌ها به مطالعه را از وظیفه‌های اصلی کانون برشمرد.
بر اساس این گزارش نشست مشترک با رئیس‌ و دو معاون آمار و اطلاعات و توسعه‌ی منابع انسانی سازمان ‌مدیریت و برنامه‌ریزی استان به منظور معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبادل‌نظر، مطرح‌ کردن وضعیت ‌اعتبارات، پروژه‌های‌ عمرانی و چالش‌ها و مشکلات پیش رو، در اداره کل کانون یزد برگزار شد.
حمیدرضا نصیری‌زاده رییس‌سازمان ‌مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست گفت: در زمان‌های قدیم بازی‌های بومی محلی حال و هوای دیگری داشت و بچه‌ها با نشاط و شادابی خاصی بازی می‌کردند ولی امروز با بچه‌هایمان چه کرده‌ایم که در دنیای مجازی غوطه‌ور شده‌اند و آن پویایی و نشاط گذشته را ندارند.
وی افزود: امروزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جذب بچه‌ها خوب عمل کرده و با فعالیت‌های متنوعی که دارد، آن‌ها را به پویایی و تحرک وا داشته است، تا در آینده روی پای خود بایستند.
نصیری‌زاده گفت: به کانون در کنار نظام آموزشی، نیاز داریم و فعالیت‌های کانون در پی خدمات آموزش و پرورش و مکمل آن‌هاست.
وی ادامه داد: فرزندان‌مان را عادت دادیم که با گرفتن یک مدرک، به فکر یک کار اداری باشند و سعی نکردیم آن‌ها را کارآفرین بار بیاوریم و کانون در این راستا تلاش کرده است که بچه‌ها در کنار درس و آموزش، با فعالیت‌های غیر درسی و آموزش ‌غیرمستقیم، کارهایی را یاد بگیرند که در آینده متکی به خود باشند.
نصیری‌زاده ضمن اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون در رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر حمایت خود نسبت به پیش برد اهداف و مجموعه‌ اقدامات کانون در حوزه‌های تجهیزات و عمرانی تاکید کرد و اظهار کرد: کانون در باروری‌ افکار و خلاقیت بچه‌ها و سوق‌دادن آن‌ها به سوی فرهنگ ‌حرفه‌ای و جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان نقش بسیار موثری دارد.