کد خبر: 271082
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
مسابقه شعرخوانی کودکان در کهگیلویه و بویراحمد

مسابقه شعرخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله کتاب‌خانه‌ای و حوزه‌ای در شهرهای یاسوج و گچساران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در مرحله کتاب‌خانه‌ای و حوزه‌ای با حضور بیش از 641 عضو در مراکز فرهنگی هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و برگزیدگان هر مرکز برای راه‌یابی به مرحله استانی تعیین شدند.
مجید عسکری کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و آفرینش‌های ادبی کانون استان هدف اصلی برگزاری این جشنواره را رونق بخشیدن به شعرخوانی به عنوان یک فعالیت مهم، تأثیرگذار و جذاب کتاب‌خانه‌ای عنوان کرد و افزود: توجه به اهمیت شعرخوانی در امر تربیت و آموزش غیر مستقیم کودکان و نوجوانان، شناسایی اعضای علاقه‌مند و تقویت انگیزه و علاقه آن‌ها نسبت به روخوانی و درک عمیق شعر فارسی، از اهداف این مسابقه است.
افزایش مهارت شعرخوانی در اعضا، وسعت بخشیدن به دایره‌ی واژگان، افزایش مهارت کلامی، تقویت بیان شفاهی و توجه به ظرافت‌های زبانی، استفاده از شعر و مشاعره به عنوان عامل فرح‌انگیز و نشاط‌بخش در فضای ارتباطی میان شرکت کنندگان و ایجاد شناخت بیشتر اعضا در زمینه قالب‌ها و آرایه‌های شعری از دیگر اهداف این مسابقه است.
عسکری ادامه داد: بر این اساس 41 عضو مراکز ثابت کانون از لیکک، گچساران 1 و 2، لنده، باشت و دهدشت در این رقابت شرکت کردند که 14 عضو برتر به مرحله استانی راه یافتند .
وی اظهار داشت: بیش از 38 عضو از مراکز فرهنگی هنری یاسوج 1 و 2، سی‌سخت، مارگون و کبکیان در حوزه 1 نیز به رقابت پرداختند که 13 عضو به مرحله استانی راه یافتند .
کارشناس مسوول فرهنگی هنری و آفرینش‌های ادبی کانون با بیان این‌که مسابقه شعرخوانی از برنامه‌های مصوب 6 ماهه اول سال 96 استان است، افزود: 27 عضو برگزیده مرحله حوزه‌ای در نیمه اول شهریور 1396 در سالن سینمای کودک شهر یاسوج با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 وی در پایان گفت: بیش از 641 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مسابقه شرکت کرده‌اند که در مرحله استانی از هر گروه سنی تعداد 12 نفر تجلیل می‌شوند .
 کانون استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است .