کد خبر: 271276
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کانون سردمدار قصه‌گویی در ایران است

یک نویسنده و روزنامه‌گار، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را سردمدار قصه‌گویی در کشور دانست که ترویج و آموزش قصه‌گویی را در سطح وسیع به ویژه در مراکز فرهنگی‌هنری خود به خوبی و در حد مطلوب انجام می‌دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدعلی کاشفی خوانساری در کارگاه ‌آموزش قصه‌گویی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در خرم‌آباد با بیان این مطلب گفت: قصه‌گویی هنری است که عشق می‌خواهد و همه باید تلاش کنند درتمام طول سال در خانواده، کتاب‌خانه و مدرسه برای بچه‌ها قصه‌گویی کنند.
او به تفاوت‌های قصه‌گویی و نمایش هم اشاره کرد و گفت: مرز بین قصه‌گویی و نمایش، وجود دیوارچهارم درنمایش و فقدان آن در قصه‌گویی است و قصه گو در قصه‌گویی نقش راوی (دانای کل) را برعهده دارد و تنها در لحظاتی درجایگاه شخصیت‌ها قرار می‌گیرد.
دیوار چهارم در هنر تئاتر به دیواری نامرئی گفته می‌شود که بین هنرپیشگان و تماشاگران وجود دارد.
این مدرس دانشگاه همچنین افزود: زبان بدن هم یکی از ابعاد قصه‌گویی است که برای انتقال بهتر حس و مفهوم و تاثیرگذاری برمخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در این کارگاه آموزشی که با حضور بیش از50 مربی، عضو و قصه‌گویان آزاد لرستانی برپا شد، شرکت کنندگان را با برخی مباحث تئوری و عملی این هنر آشنا کرد و با اشاره به این که هر قصه‌گو برای تسلط بهتر نیازمند شناخت بدن خویش است خاطرنشان کرد: توانایی‌های فیزیکی و تمرینات تنفسی، بیان، حرکت و زبان چهره برای قصه‌گو مهم است.
کارگاه تخصصی زبان بدن در قصه‌گویی، ویژه مربیان، اعضا و قصه‌گویان آزاد لرستانی روز 25 مرداد96 در لرستان برگزار شد.
گفتنی است، سیدعلی کاشفی خوانساری علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی دارای بیش از81 عنوان کتاب تالیفی با موضوع مباحث نظری و نقد هنر و ادبیات کودک و نوجوان است.