کد خبر: 271411
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
قرآن به هنر منزلت می‌بخشد

معاون آموزشی و پرورشی وزیر معتقد است چنا‌ن‌چه کودکان قرآن را در قالب هنر بیاموزند در بزرگ‌سالی می‌توانند هنر خود را جهت‌دار کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر مهدی فیض که در مراسم پایانی جشنواره‌ی قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی سخنرانی می‌کرد با بیان این مطلب افزود: در صورتی هنر ارزشمند می‌شود که از آن برای جهت‌دار کردن هنری دیگر استفاده کرد.
وی در ادامه گفت: قرآن آمیخته با هنر است اگر این هنر با هنر دومی هم‌چون نقاشی، خوش‌نویسی، مینیاتور، تهذیب و خط تحریری آمیخته شود قطعا تبلور زیبایی آن چندین برابر خواهد شد.
دکتر مهدی فیض اضافه کرد: قرآن با هنر نازل شده و واژگان آن آهنگین است. اگر انسان به عمق معانی قرآن دست یابد هرگز در تمسک به مفاهیم آن غفلت نمی‌کند.
به اعتقاد او وظیفه خطیر آموزش مبانی قرآن برعهده‌ی والدین است، بذری که والدین در خردسالی در دل فرزندان خود می‌کارند با قرار گرفتن در فضای تربیتی شکوفا می‌شود.
وی با بیان این‌که والدین برکات آموزش قرآن را در درازمدت می‌بینند، ادامه داد: یکی از لوازم تلاوت قرآن، زیبا خواندن است، هرچه قرآن را با هنرهای مختلف همراه کنیم، قطعاً تأثیر آن در جامعه بیشتر خواهد شد.
این مقام مسوول در پایان گفت: تلفیق قرآن با هنر زمینه‌ی ایجاد انس و ترویج فرهنگ قرآنی را فراهم می‌کند. از این‌رو ایده‌ی جشنواره‌ی قرآنی گل‌های محمدی(ص) در استان مرکزی قابل تقدیر و در حال رشد است.