حمایت طرح روستای پاک خراسان رضوی از راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار کانون

طرح روستای پاک در استان خراسان رضوی به راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در آیین آغاز به کار کتاب‌خانه سیار روستایی کانون نیشابور با اعلام این خبر گفت: در طرح روستای پاک از شوراهای بخش‌ها و شهرها انتظار داریم برای تامین دست‌کم یک اتوبوس سیار کتاب با استاندارهای کانون اقدام کنند تا یک گام به سمت شهر و روستای دوست‌دار کتاب نزدیک‌تر شویم
به گفته سیدجواد حسینی در طرح روستای پاک در خراسان رضوی پیش بینی شده تا در سال جاری 200 روستای استان عاری از شاخصه‌هایی مانند مصرف دخانیات، طلاق، بیکاری، بی‌سوادی و کتاب‌ناخوانی شوند و در شمار روستاهای پاک قرار بگیرند.
وی همچنین راه‌اندازی این کتاب‌خانه سیار روستایی کانون نیشابور را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و رشد فرهنگی دانش‌آموزان حاشیه این شهر با اهمیت عنوان کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا شهرها و روستاهای دوست‌دار کتاب را در استان خراسان رضوی شناسایی کنیم که یکی از ده روستای دوست‌دار کتاب در سطح کشور ابویسان شهرستان جغتای است.
حسینی یادآور شد: روستای ابویسان دارای 250 خانوار علاقه‌مند به مطالعه و کتاب‌خوانی است و توانسته عنوان روستای دوست‌دار کتاب را از آن خود کند.
او گفت که توسعه کتاب‌خانه‌های سیار کانون مورد حمایت استانداری است و شوراهای اسلامی نیز به راه‌اندازی این کتاب‌خانه‌ها در قالب طرح روستای پاک کمک می‌کنند.
جواد محقق‌نیشابوری مدیرکل کانون استان خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: در نقاطی مانند روستاها که امکان تاسیس و گسترش خدمات مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد کتاب‌خانه‌های سیار به ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد تا کودکان و نوجوانان این مناطق نیز از امکانات فرهنگی کانون بهره‌مند شوند.
محقق نیشابوری در ادامه به فعالیت‌های عمده این مراکز در روستاها اشاره کرد و افزود: امانت‌دهی کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی و تشویق و ترغیب آن‌ها به مطالعه هدف اصلی مراکز سیار کانون است که در کنار آن با استفاده از امکانات دیداری و شنیداری فعالیت‌هایی چون نمایش فیلم، انیمیشن، بازی، سرگرمی و... نیز به‌منظور رشد و شکوفایی استعداد و پرورش خلاقیت بچه‌ها ارایه می‌شود.