کد خبر: 224667
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
بسیجی تابع ولایت است

بسیجی تابع ولایت، قرآن و حضرت رسول‌الله (صلی‌‌الله‌علیه‌و اله) است و با معرفت و بصیرت از ولی زمان خود پیروی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این بخشی از سخنان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا در مراسم گرامی‌داشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفان در نمازخانه مجتمع شهید ملک شامران کانون در روز 5 آذر بود.
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام با توکل بر خداوند تبارک و تعالی انقلاب اسلامی ایران را که برگرفته از اسلام ناب محمدی(صلی‌الله‌علیه‌و اله) بود، انتخاب کرد و اطمینان داشت در مسیر تحول جامعه، مردم به نقطه‌ای می‌رسند که او از سال‌ها قبل آن را هدف‌گذاری کرده بود.
رضایی با بیان این‌که جهان‌بینی امام خمینی(ره) قرآنی بود گفت: بخشی از زندگی امام مبارزه با شاه و رژیم پهلوی بود وی با توکل بر خداوند، انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد و مردم هم در این راه او را یاری رساندند.
وی ادامه داد منظور حضرت امام با صدور فرمان خود مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی این بود که مردم ایران بسیجی هستند، با این تفکر، کشوری که 20 میلیون جوان دارد 20 میلیون تفنگ‌دار نیز باید داشته باشد.
رضایی با بیان این‌که قرآن کامل‌ترین کتاب آسمانی است افزود: آیات قرآن بر حضرت رسول‌الله وحی شد و ما باید تلاش کنیم خود را به این کتاب آسمانی نزدیک کرده چرا که قرآن امانت حضرت محمد(صلی‌‌الله‌علیه‌و اله) و بسیجی باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام پیروی کند.
وی با اشاره به فرمان حضرت امام که ولایت فقیه همان ولایت حضرت رسول‌الله است، اضافه کرد: بسیجی تابع ولایت، قرآن و رسولالله است.
مدیرعامل کانون در پایان گفت ما افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم و در همه حال خود را گوش به فرمان ولی فقیه می‌دانیم و امیدواریم که با بسیجیان نیز محشور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد کانون باید طوری تلاش و برنامه‌ریزی کند که در هر هفته یک گروه از همکاران کانون را به زیارت آقا علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) عازم کند.
در پایان این مراسم مسوولان و کارکنان کانون، 30 نفر از همکاران بسیجی کانون را که به مناسبت ‌سال‌روز تأسیس بسیج راهی مشهد مقدس بودند، بدرقه کردند.