انتصاب مهدی باقری به عنوان معاون تولید کانون

در سه حکم جدید مهدی باقری، علی گنج‌کریمی و محسن فضلی به ترتیب به عنوان معاون تولید، مدیرکل استان‌ تهران و مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در یکی از مهم‌ترین این احکام، مهدی باقری را به عنوان معاون تولید کانون منصوب کرد و از وی خواست با مشارکت و هم‌فکری شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر تولید سطح حرفه‌ای تولیدات کانون شامل کتاب، مطبوعات، فیلم، تئاتر اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده را ارتقا بخشد.
حفظ ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در محتوای تولیدات، بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین و ایجاد جذابیت لازم برای کودکان و نوجوانان از خواسته‌هایی است که مدیرعامل در این حکم بر آن تاکید کرده است تا به گفته‌‌ی وی تولیدات کانون به عنوان تولید معیار در عرصه‌ی کودک و نوجوان معرفی شود.
مهدی باقری طی سال‌ها خدمت در کانون علاوه بر مسوولیت‌های مختلف بیش از 15 سال مدیریت روابط عمومی را بر عهده داشت و از سال 1385 تا 1389 به عنوان معاون تولید کانون فعالیت کرد و اکنون بار دیگر این مسوولیت را بر عهده گرفته است.
وی پس از آن تاکنون به عنوان قائم‌مقام دفتر نشر فرهنگ اسلامی فعالیت می‌کرد و اکنون جانشین علی گنج‌کریمی شد که با حکم دیگری از سوی مدیرعامل به عنوان مشاور علیرضا حاجیان‌زاده و مدیرکل کانون استان تهران معرفی شده است.
گنج‌کریمی نیز پس از سال‌ها خدمت در ارگان‌ها و سازمان‌هایی مانند هلال احمر و فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان از سال 1387 تا 1389 مدیریت کانون این استان را بر عهده گرفت و پس از آن از سال 1389 تا 1390 به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و از آن سال تاکنون به عنوان معاون تولید کانون مسوولیت خود ادامه داد.
او اکنون مسوولیت بیش از 60 مرکز فرهنگی، هنری کانون را از محسن فضلی مدیرکل باسابقه‌ی این استان تحویل می‌گیرد.
در حکمی که مدیرعامل کانون برای گنج‌کریمی صادر کرده است نیز بر کیفیت بخشی فعالیت‌های مراکز استان و ایجاد ارتباط با مدارس به منظور فراهم‌کردن امکان بهره‌مندی عموم دانش‌آموزان استان از محصولات کانون و شناسایی و جذب کودکان و نوجوانان مستعد برای عضویت در این مراکز همچنین ایجاد ارتباط متقابل میان بخش‌های حوزه ستادی و مراکز فرهنگی، هنری با هماهنگی استانداری و تعامل و همکاری با مسوولان مرتبط در استان تهران تاکید شده است.
در دوره‌ی مدیریت محسن فضلی - که از سال 1373 آغاز شد -  تعداد مراکز کانون استان تهران  گسترش قابل توجهی داشته است.
در همین حال مدیرعامل کانون در حکم دیگری با اشاره به سوابق و تجربه‌های محسن فضلی در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به فرزندان میهن اسلامی، بار دیگر وی را به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب کرده است تا به شکلی دیگر از اندوخته‌های این مدیر باسابقه استفاده شود.
علیرضا حاجیان‌زاده از محسن فضلی خواسته است تا با ایجاد زمینه‌ای برای بهره‌مندی از دانش، تجربه و نگاه پخته پیشکسوتان و انتقال این داشته‌ها به کارشناسان و مربیان جوان، همچنین شناسایی موفقیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای و محلی ادارات کل استان‌ها و مراکز فرهنگی، هنری سراسر کشور و ترویج آن‌ها در دیگر استان‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتباط بیشتر میان مراکز کانون و مدارس آموزش و پرورش اهتمام ورزد.
گفتنی است روز گذشته نیز در حکم دیگری مدیرعامل کانون، علیرضا جلالی رییس سابق کانون زبان ایران را به عنوان مدیر کل کانون استان البرز منصوب کرد.
وی جانشین صفی‌الله رمضانخانی شده است که به عنوان نخستین مدیر کانون این استان از سال 1389 این مسوولیت را عهده‌دار بود.
گفتنی است مراسم معرفی معاون تولید، مدیر کل کانون استان تهران و مشاور جدید مدیرعامل و تکریم مدیران سابق روز 21 بهمن ساعت 14 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار می‌شود.