مدیران تولید کانون، حکم گرفتند

احکام جدید مدیران و سرپرستان 3 حوزه‌ی زیر مجموعه‌ی معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضای مدیرعامل رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاونت تولید یکی از مهم‌ترین بخش‌های کانون است که کار تولید فیلم و انیمیشن، کتاب، تئاتر و سرگرمی‌سازنده و اسباب‌بازی و دیگر محصولات فرهنگی را طی 50 سال فعالیت کانون برعهده داشته و از این راه بخش عمده‌ای از موفقیت‌ها و شهرت کانون مرهون این تولیدات است.
در این میان علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل به پیشنهاد مهدی باقری معاون تولید کانون، نورا حق‌پرست نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان را به عنوان مدیرکل نظارت بر انتشارات جایگزین مریم فرخی کرد و مدیریت  مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را نیز به محمدرضا کریمی صارمی یکی از مدیران باسابقه و دبیر 8 دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سپرد.
همچنین حسن آقاکریمی کارگردان باسابقه‌ی فیلم‌های کانون نیز به عنوان سرپرست مدیریت سینمایی جایگزین هادی یقین‌لو شد.
مدیرعامل کانون در حکم انتصاب نورا حق‌پرست به عنوان «مدیرکل نظارت بر انتشارات» از او خواسته است نسبت به تولید آثار فاخر و مناسب برای کودکان و نوجوانان، نوآوری، کشف استعدادها و بروز خلاقیت‌های تازه در این حوزه و تعامل هر چه بیشتر با نویسندگان و هنرمندان کودک و نوجوان اهتمام ورزد.  
در حکم محمدرضا کریمی صارمی«مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی» کانون نیز بر اهتمام وی نسبت به بهره‌مندی از مشارکت و هم‌فکری صاحب نظران و کارشناسان و آماده ساختن بستری مناسب برای هنرمندان این حوزه، کشف استعدادها، نوآوری و ارج نهادن به پیشکسوتان این عرصه از هنر تاکید شده است.
کریمی صارمی در حالی این مسوولیت را از حسین موذن تحویل می‌گیرد که با تغییر سازمان‌نمای کانون این بخش تولید تئاتر حرفه‌ای از معاونت فرهنگی جدا و بار دیگر به معاونت تولید کانون افزوده شده است.
بر همین اساس مدیرعامل کانون در حکم انتصاب حسن آقا‌کریمی به عنوان «سرپرست مدیریت سینمایی» کانون،  بهره‌مندی وی از مشارکت و همفکری هنرمندان این عرصه، توجه به کشف استعدادهای تازه و ایجاد خلاقیت و نوآوری و گسترش این هنر در میان کودکان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داده است.
آقاکریمی از کارگردان‌های باسابقه‌ی کانون است که کارگردانی چندین عنوان فیلم مستند، نیمه بلند و فیلم سینمایی «آقای مدیر» را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.
کریمی صارمی نیز دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی است و سال‌ها مدیریت امور سینمایی کانون را برعهده داشت. برگزاری 8 دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از جمله نقاط برجسته‌ی کارنامه کاری اوست.
نورا حق‌پرست نیز سال‌ها به عنوان نویسنده و کارشناس در انتشارات کانون پرورش فکری فعالیت کرده و نگارش کتاب‌هایی مانند «ماجرای شیری که غمگین بود» و رمان نوجوان «آواز‌هایم برای تو» و ترجمه چندین عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان را برعهده داشته است.
سردبیری مجلات رشد نوآموز، کودک و دانش‌آموز به مدت 8 سال نیز در کارنامه‌ی کاری وی ثبت شده است.