معرفی رسمی شامانی به عنوان معاون فرهنگی کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جلسه‌ی معرفی معاون جدید فرهنگی، از محمد علی شامانی به عنوان شخصیتی شناخته شده در کانون یاد کرد که از مقبولیت عمومی در میان کارکنان و مربیان برخوردار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز 29 فروردین 1394 این جلسه در دفتر معاونت فرهنگی کانون برگزار و شامانی به عنوان معاون جدید فرهنگی کانون معرفی شد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در این نشست اظهار امیدواری کرد که شامانی به عنوان یک چهره صاحب قلم و فکر در حوزه‌ی کودک و نوجوان در این مسوولیت بسیار مهم بتواند موفق باشد.
قدردانی از محسن فضلی مدیر باسابقه و پیشکسوت کانون که بیش از یک سال نیز معاونت فرهنگی کانون را بر عهده داشت بخش دیگری از زمان این نشست را به خود اختصاص داد.
مدیرعامل کانون درباره‌ی فضلی گفت که وی سالیان زیادی در کانون منشا خدمات مفید و موثری بوده است و از زمان ورود من به کانون نیز به عنوان یک دوست خوب و دلسوز با مجموعه مدیریتی کانون همراهی کرد.
حاجیان‌زاده در عین حال از معاون جدید فرهنگی - که پیش از این مشاور عالی مدیرعامل بود - خواست تا ارتباط این معاونت با معاونت تولید کانون را تقویت کند.

با غرور بگویید مربی کانون هستم
دکتر محمدعلی شامانی معاون فرهنگی جدید کانون - که دوران کودکی خود را در کتاب‌خانه‌های کانون گذرانیده است - در این جلسه از فضایی سخن گفت که به دنبال ایجاد آن در مراکز کانون است. فضایی ایمن، با نشاط و بالنده که در آن مربیان کانون مغرورانه سر خود را بالا بگیرند و بگویند: «من مربی کانون هستم.»
نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و صاحب نظر و مدرس حوزه‌ی تعلیم و تربیت، به نیاز کانون به دمیدن هوای تازه اشاره کرد و افزود: برای حمایت، همراهی، روح اخوت و برادری و توان مربیان کانون حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام. اکنون به فضایی امن و ایمن نیاز داریم تا در این فضای آرام، یک‌دیگر را در مسیر توجه بیشتر به مخاطب و ماموریت‌های سازمانی تقویت کنیم.
شامانی گفت: فکر می‌کنم مربیان کانون می‌توانند به دمیدن این هوای تازه در فضای مراکز کمک کنند.

سپردن مسوولیت به اهل درس و بحث
محسن فضلی معاون فرهنگی سابق کانون نیز با ابراز خوشحالی از این که معاونت فرهنگی کانون به فردی دارای کرسی درس و بحث سپرده شده است، اظهار امیدواری کرد که بسیج امکانات و نیروی انسانی در دوره جدید منشاء خیر برای کانون باشد.
وی گفت: در 14 ماه گذشته با تجربیات و چهره‌ها و دوستی‌های جدیدی روبروشدم و دوستان بسیار خوبی پیدا کردم.
در این جلسه علاوه بر خوانش متن حکم انتصاب شامانی و متن لوح قدردانی از فضلی از سوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، معاون تولید کانون و مدیران کل معاونت فرهنگی نیز در سخنان کوتاهی از تلاش‌های معاون سابق فرهنگی کانون قدردانی کردند و برای معاون جدید آرزوی موفقیت کردند.
محسن فضلی از سال 1373 تا 1392 مدیرکل کانون استان تهران بود و پس از آن به عنوان معاون فرهنگی کانون منصوب شد.
راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های فراگیر برای بهره‌مندی کودکان دارای نیازهای ویژه از امکانات کانون، از جمله مهم ترین خدمات این مدیر باسابقه است که اکنون به جمع بازنشستگان می‌پیوندد.
معاونت فرهنگی مسوولیت هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های 912 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی کانون را برعهده دارد.