انتصاب جواد محقق نیشابوری به عنوان مدیرکل کانون خراسان رضوی

جواد محقق نیشابوری با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مدیرکل جدید کانون استان خراسان رضوی منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این  مدرس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی سوابقی مانند ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نیشابور(1377 تا  1378)،  مدیرکلی اداره فرهنگ وارشاداسلامی  خراسان  تا سال  1381 و  مشاور  وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی تا سال  1385 را بر عهده داشته است.
تدریس در دبیرستان‌ها و مراکز تربیت معلم مشهد، دانشگاه پیام نور نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سبزوار و دانشگاه فرهنگیان از دیگر سوابق دانشگاهی اوست.
 همچنین نگارش چند  عنوان کتاب مانند تصحیح نسخه خطی کلیات دیوان حیدر یغما نیشابوری، فرهنگ جغرافیای تاریخی نیشابور( تا عصر تیموری)، راهنمای آموزش املا و انشای فارسی،  حماسه در عرفان(پژوهش ادبی) و «شاعر خشتمال» و نگارش ده‌ها مقاله علمی و دانشگاهی ارایه شده در سمینارهای علمی یا منتشر شده در نشریات نیز در کارنامه علمی وی ثبت شده است.
محقق همچنین از سوابقی مانند نویسندگی، صاحب امتیازی، مدیرمسوولی و سردبیری چندین نشریه دانشگاهی و فرهنگی ادبی برخوردار است و داوری چند کنگره کشوری و استانی ادبی را نیز بر عهده داشته است.
او با حکم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون جایگزین «محمود سلیمانی‌کاریزمه» سرپرست کانون استان خراسان رضوی شده است.
 سلیمانی روز 18 فروردین 1393 مسوولیت ‌سرپرستی کانون این استان را برعهده گرفته بود،  جانبازی که سال‌ها در آموزش و پرورش شهرری فعالیت می‌کرد و معاونت مجتمع آموزشی ایرانیان مقیم دبی را در کشور امارات متحده عربی و مسوولیت یکی از گروه‌های درسی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش از جمله سوابق وی بود.