استفاده از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی به فرهنگ تبدیل شود

دفاتر ایرانی و اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه سال تحصیلی جدید در تمامی مراکز استان و شهرهای مختلف توزیع شده است تا فرهنگ استفاده از نمادهای ملی بر روی نوشت‌افزارها در میان خانواده‌ها گسترش پیدا کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اقدام چند سالی است از سوی کانون و دیگر سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و ناشران با هدف علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان برای استفاده از ملزوماتی شکل گرفته است که نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی آن درج شده باشد.
بر همین اساس کانون در سومین سال پیاپی چندی پیش در آیین ویژه‌ای از 40 عنوان نوشت‌افزارهای جدید خود رونمایی کرد و اکنون این نوشت‌افزارها در سراسر کشور توزیع شده است.
در همین زمینه مدیرعامل کانون معتقد است اگرچه ناشران دولتی و غیر‌دولتی چند سالی است با توجه به نیاز مردم و تاثیرگذاری فرهنگی آن وارد این حوزه شده‌اند اما موفقیت این اقدام مستلزم فرهنگ‌سازی و در عین حال توسعه‌ی شبکه توزیع است.
علیرضا حاجیان‌زاده در این باره می‌گوید کانون پس از چند سال آزمون و خطا اکنون دفاتر بهتری را ارایه کرده است و این کار را یک حرکت نمادین می‌دانیم و باید با توسعه شبکه توزیع، خانواده‌ها بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به این اقلام دست‌رسی پیدا کنند.
وی به اهمیت فرهنگ‌سازی در افکار عمومی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید این مساله باید برای مردم جابیافتد که این نوشت‌افزارها چه تاثیری در افکار فرزندان آن‌ها دارد البته رقابت با نمادهای غربی که سال‌هاست بر روی دفتر کودکان نقش بسته و جای خود را باز کرده کار ما را سخت کرده است باید با ایجاد جذابیت و استفاده از دیدگاه‌های روانشناسان و طراحان، کارهای زیبا و چشم‌نوازی ارایه دهیم و از نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی هم غافل نشویم.
مدیرعامل کانون البته به آینده این اقدام خوشبین است و علت این خوشبینی را اهمیت دادن خانواده‌ها به تربیت فرزندان خود عنوان می‌کند و می‌افزاید: همه باید باور کنیم که می‌توانیم در ارایه این محصولات موفق باشیم.
حاجیان‌زاده با بیان این‌که برای موفقیت این کار باید از تمامی ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی استفاده کرد در عین حال از رسانه‌ها و صدا و سیما می‌خواهد با اطلاع‌رسانی مناسب از تولید این اقلام فرهنگی ایرانی اسلامی بیشتر حمایت کنند.