توزیع مناسب محصولات، راه ورود کانون به مدارس را هموار می‌کند

ایجاد شبکه جدید توزیع و فروش محصولات فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه ورود این محصولات را به مدارس کشور هموار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع  کانون در آستانه‌ی آغاز سال تحصیلی جدید واسپاری توزیع محصولات کانون را به بخش خصوصی و کسانی که به گفته‌ِی وی دارای اهلیت کار فرهنگی هستند، علاوه بر الزام‌های قانونی یک اقدام فرهنگی دانست که می‌تواند کالاهای فرهنگی را به نحو مناسب‌تری به مخاطبان و مشتریان برساند.
وی تاکید کرد که تولید هر محصولی باید دست‌کم بتواند هزینه ساخت خود را تامین کند و اگر بتوانیم کالایی را که تولید کرده‌ایم به خوبی عرضه کنیم به واقع به هدف فرهنگی خود رسیده‌ایم در عین حال باید به این تولید نگاه اقتصادی هم داشته باشیم چرا که بخشی از منابع مالی ما از همین راه تامین می‌شود.
واحدی توضیح داد که شبکه توزیع محصولات کانون دچار مشکلاتی بود و البته با تغییر ساختار و ابلاغ سازمان‌نمای جدید دیگر پستی به نام فروش و متصدی فروش نداشتیم و با این برون سپاری تلاش کردیم کار را به دست کسانی بسپاریم که به مسایل فرهنگی آشنا هستند و از فهم موضوع، شناخت مخاطب و توان عرضه برخوردارند.
معاون توسعه و مدیریت منابع  کانون یادآور شد این مسوولیت به کسانی سپرده شده که سال‌ها از تجربه مدیریت‌ فرهنگی و اجرایی برخوردار بودند و علاوه بر توزیع محصولات فرهنگی، توان فعال کردن شبکه‌های استانی را داشتند و از این راه قصد داریم - با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی با وزارت آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم - بتوانیم محصولات خود را وارد مدارس کنیم.
واحدی تاکید کرد که هدف از این واسپاری تنها سودجویی نیست و ما تلاش کردیم از محل تخفیف برای آن‌ها انگیزه ایجاد کنیم و با توزیع مناسب راه را برای تولید بیشتر تمامی محصولات کانون و افزایش شمارگان آن‌ها باز کنیم.
وی با بیان این که جریان واگذاری شبکه توزیع کانون به بخش خصوصی از ابتدای سال 1394 آغاز شد، توضیح داد: شش ماه اول سال را دوره گذار و تغییر و تحول می‌دانیم چرا که در این دوره بر اساس مطالعه و کارشناسی زیرساخت‌ها را آماده کردیم.
 معاون توسعه و مدیریت منابع  کانون شش ماه دوم سال را برای این شبکه جدید زمان استقرار، تثبیت و ارزیابی اولیه عنوان و از سال 1395 به عنوان سال فروش کانون نام برد.
واحدی باردیگر تاکید کرد که بخشی از جریان ورود کانون به مدارس و تعامل فرهنگی از طریق همین شبکه توزیع محصولات صورت می‌گیرد و یقین دارم که در سال آینده شاهد اتفاق‌های خوبی در این حوزه خواهیم بود.
وی در پایان گفت: قرارگرفتن بخشی از ظرفیت‌های کانون در اختیار این شبکه هم می‌تواند به موفقیت بیشتر این اقدام فرهنگی کمک کند.
بخشی از تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی به امضای معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون رسیده است به توزیع محصولات فرهنگی کانون در مدارس و کمک به تجهیز کتاب‌خانه‌ها و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در مدارس اختصاص دارد.