آیین‌نامه‌ی ارزیابی و انتخاب مربیان نمونه کانون

آیین‌نامه‌ی بیست و دومین دوره ارزیابی و انتخاب مربیان نمونه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور از سوی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی تدوین شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین‌نامه ابتدا به اهداف، اصول انتخاب، زمان‌بندی دوره ارزش‌یابی و شرایط اولیه ورود به چرخه‌ی ارزیابی اشاره شده و در ادامه به طور مفصل سهمیه‌بندی و چگونگی راه‌یابی نیروی انسانی به جمع برگزیدگان کشوری مطرح شده است.
هم‌چنین عوامل موثر و معیارهای قابل توجه در ارزیابی از قبیل: عوامل عملکردی، توسعه‌ی فردی، رفتار شغلی و موفقیت‌های کاری از جمله بندهای مهم این آیین‌نامه است که از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی به اداره‌های ‌کل کانون در سراسر کشور ارسال شده است.
در همین‌ حال این ارزیابی در چند مرحله صورت می‌گیرد که براساس آیین‌نامه تدوین شده مربیان ابتدا باید فرم‌های خودارزیابی را تکمیل و برای مرحله بعدی در اختیار معاون فرهنگی استان خود قرار دهند تا پس از بررسی‌های لازم افراد واجد شرایط مطابق سهمیه هر استان به دبیرخانه مرکزی در  تهران معرفی شوند.
بر اساس این خبر مراحل ارزیابی و شیوه‌ی انتخاب مربیان و ارزیابی‌کنندگان در هر مرحله بر اساس فرم‌های پیوست از بخش‌های این آیین‌نامه است که در 15 صفحه تدوین شده است.
بر همین اساس اداره‌‌های کل کانون در سراسر کشور باید عملکرد مربیان را از فروردین تا اسفند 93 بر اساس مقررات یاد شده در آیین‌نامه ارزیابی و اسامی منتخبان استانی را تا 10 آذر 94 به دبیرخانه‌مرکزی در تهران ارسال کنند.
در عین حال ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه‌ی مربیان در عرصه‌های مختلف کاری به عنوان هدف اصلی این ارزیابی عنوان شده و شناسایی نیروهای فعال و دل‌سوز مراکز فرهنگی هنری و قدردانی از آن‌ها، ارایه غیرمستقیم الگوهای مناسب سازمانی به همکاران دیگر، ترغیب برای تلاش بیشتر و ایجاد انگیزه برای بروز استعدادهای نهفته‌‌، ایجاد زمینه به منظور رشد معنوی و اخلاقی مربیان و بهبود روش‌های انجام کار و افزایش سطح کاری از دیگر اهداف آن یاد شده است.
بر اساس اعلام اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون این دوره تنها برای تجلیل از مقام مربی نمونه به جامعه مربیان کانون اختصاص یافته است و کارشناسان استان‌ها به عنوان ارزیابان واعضای کمیته انتخاب استانی ایفای نقش خواهند کرد.