فرهنگ بسیجی را بهتر بشناسیم

به مناسبت هفته‌ی بسیج فرمانده پایگاه «حمزه سیدالشهدا» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر شناخت بیشتر فرهنگ بسیجی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار با اعضای پایگاه بسیج کانون ضمن تبریک این هفته به تمامی بسیجیان به مرور گوشه‌هایی‌ از فرهنگ بسیجی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) که خود بنیانگذار بسیج بودند، مردمی را که حول محور حق گردآمده بودند بسیجی می‌دانستند.
وی با بیان این‌که نگاه امام به بسیج نگاهی مردمی بود، افزود: ایشان همواره از افراد درستکار، با صداقت و حق‌جو به عنوان بسیجی یاد می‌کردند و از واژه‌ی وحدت کلمه استفاده می‌کردند و با هم‌بودن را بسیار با اهمیت می‌دانستند.
حاجیان‌زاده هم‌چنین تصریح کرد: این‌که امروز شاهدیم که مقام معظم رهبری در مقام ولایت‌فقیه و رهبری مسلمانان دنیا، «هم‌دلی و هم‌زبانی» را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند نشان از اهمیت موضوع وحدت در میان مردم دارد.
مدیرعامل کانون ادامه داد: اگر به معارف دینی نیز مراجعه کنیم می‌بینیم، نگاه وحدت، هم‌دلی، اتحاد و با هم بودن حول محور حق بارها تکرار شده و بر پرهیز از تفرقه، جدایی و مقابل یک‌دیگر قرار گرفتن جبهه حق تاکید شده است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اضافه کرد: خداوند در قرآن تفرقه و جدایی میان مسلمانان را قرار گرفتن بر لبه‌ پرتگاه آتش بیان کرده و بارها به اجتماع توصیه کرده است و وعده داده اگر با اتحاد خود مرا یاری کنید شما را یاری خواهم کرد و از ظلمت و تاریکی به سوی روشنایی و نور هدایت‌تان می‌کنم.
فرمانده پایگاه «حمزه سیدالشهدا» کانون، که در آستانه‌ی 5 آذر و روز بسیج مستضعفین سخن می‌گفت با اشاره به آیه «تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ» خاطر نشان کرد: شناخت جبهه حق و اتحاد و همکاری و یاری رساندن به این جبهه و پرهیز از گناه و دوری از باطل یکی از راه‌های ترویج فرهنگ بسیجی است.
وی ادامه داد: برخی گناهان که در قرآن از آن با عنوان «َالعُدوانِ» یاد شده گناهانی است مانند: تجاوز به حقوق دیگران، ظلم، تهمت، افترا و شایعه پراکنی بر موازین غیر حق، اثرات اجتماعی به همراه دارد و باید از دامن زدن و کمک به ترویج آن پرهیز کنیم چرا که به عنوان مثال: همان‌گونه که ظلم، گناه محسوب می‌شود کمک به ظالم نیز گناه است.
حاجیان‌زاده یادآور شد: اگر به دیدگاه‌های قرآن و روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) در حوزه وحدت و همکاری، با توجه بیشتر نگاه کنیم خط و مشی فرهنگ بسیجی بودن برای ما تبیین می‌شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با سرلوحه قرار دادن این موازین و توجه بیشتر به این پیام‌ها بتوانیم در این مسیر بهتر گام برداریم.
پخش نماهنگی از ایثارگری‌های بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی توسط مرتضی امیراحمدی جانشین فرمانده پایگاه بسیج حمزه سید‌الشهدا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های بزرگ‌داشت هفته‌ی بسیج بود که در محل نمازخانه ساختمان شهید ملک‌شامران برگزار شد.