گشایش هر مرکز کانون نویدبخش خانه‌‌ی مهربانی برای کودکان

مدیرعامل کانون پرورش فکری درآیین بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی‌هنری کرمانشاه، راه‌اندازی هر مرکز کانون را نویدبخش یک خانه‌‌ی مهربانی دیگر برای کودکان و نوجوانان کشور دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این آیین ضمن قدردانی از مربیان و نوجوانان کرمانشاهی به خاطر هنرنمایی و ایجاد فضای بانشاطی در آیین گشایش این مرکز گفت: از اعضا و مربیان مراکز کانون که همواره با عشق و علاقه کار می‌کنند غیر از این هم انتظاری نیست.
وی با بیان این‌که راه‌اندازی هر مرکز فرهنگی‌هنری کانون در کشور بشارتی برای کودکان و نوجوانان است تا فرصت‌ها و زمان فراغت خود را با فعالیت‌های سالم، سازنده و پربار سپری کنند، افزود: این مرکز نیز به تعبیر کانونی‌ها یک خانه‌مهربانی دیگر برای کودکان و نوجوانان کرمانشاهی است.
حاجیان‌زاده با اشاره به این‌که مراکز فرهنگی‌هنری کانون از قدیم با عنوان کتاب‌خانه معرفی می‌شده است یادآور شد: عنوان کتاب‌خانه به خاطر این است که در تمامی 940 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون در سراسر کشور بیش از 40 نوع فعالیت با پشتوانه مطالعه و محوریت کتاب‌خوانی به بچه‌ها ارایه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد تمامی فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون هدایت شده و از پشتوانه نگاه عمیقی در زمینه‌ی شناسایی و رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان برخوردار است.
مدیر عامل کانون در ادامه با اشاره به این‌که امروز خطرهای اجتماعی بسیاری کودکان و نوجوانان کشور را تهدید می‌کند، اضافه کرد: اگر بتوانیم بچه‌ها را اهل مطالعه و با ایمان تربیت کنیم آن‌ها را در مقابل بسیاری از این آسیب‌ها بیمه کرده‌ایم و این مهم در مراکز کانون با تکیه بر افزایش مهارت‌های فرهنگی‌هنری کودکان صورت می‌گیرد.
وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این مرکز بزرگ فرهنگی‌هنری کانون در شهر کرمانشاه که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ساخته و تجهیز شده افزود: رهبر معظم انقلاب همواره عنایت ویژه‌ای به کانون داشته‌ و بر اهتمام تمامی مسوولان نظام برای همدلی و توجه بیشتر به حوزه فرهنگی کودکان و نوجوانان تاکید کرده‌اند.
حاجیان‌زاده در پایان از مسوولان و دست‌اندرکاران سازمان‌ها و نهادهای اجرایی کشور در ستاد و استان‌ها خواست با مشارکت بیشتر در این امر خیر به توسعه‌ و گسترش مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور برای بهره‌مندی تمامی کودکان و نوجوانان کمک کنند.
مجتمع فرهنگی‌هنری بزرگ غرب کشور روز 30 اردیبهشت با حضور استاندار، مدیران‌کل ستادی کانون و جمعی از مسوولان استانی و خانواده‌ها با استقبال کودکان و نوجوانان در پارک معلم شهر کرمانشاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.