مدیرعامل از مراکز کانون خلخال و کوثر بازدید کرد

مدیرعامل کانون در سفر سه روزه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از مراکز فرهنگی هنری خلخال و کوثر بازدید و بر لزوم راه‌اندازی کانون زبان در خلخال تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جریان بازدید از مراکز خلخال و کوثر 1 و 2 خواستار تسریع در راه‌اندازی و تجهیز کانون زبان ایران در شهرستان خلخال شد.
مدیرعامل کانون ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز کانون خلخال به پیشینه، تاریخ، فرهنگ و تمدن این شهر اشاره کرد و تنوع قومیت‌ها و زبان‌های مختلف را در کنار هم نشان از فرهنگ بالای مردم این شهر دانست.
وی افزود: ما در کانون برای اوقات فراغت فرزندان ایران زمین، کودکان و نوجوانان شهرها و استان‌های ایران اسلامی برنامه‌‌ریزی می‌کنیم.
حاجیان‌زاده افزود: بچه‌ها با علاقه و انگیزه در برنامه‌های مراکز کانون شرکت و از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می‌کنند که هدف اصلی این فعالیت‌ها، ایجاد خلاقیت و تسلط به مهارت‌های مختلف زندگی در کودکان و نوجوانان است که در نهایت بتوانند آینده‌ای بسیار روشن برای خود ترسیم کنند و ما خرسندیم در شهرستان خلخال چنین شرایطی فراهم شده است.
وی با اشاره به وجود 942 مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور، شرایط خلخال را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی مناسب دانست و اضافه کرد: امروز شاهد حضور مسئولان شهرستان در این مرکز هستیم که نشان از دغدغه فرهنگی و حمایت عمومی آن‌هاست.
مدیرعامل کانون در ادامه اظهار داشت: مسئله‌ی فرهنگ و تربیت کودکان و نوجوانان به یک دستگاه خاص تعلق ندارد و اگر دستگاه‌ها و خانواده‌‌ها در این امر مشارکت کنند، کارها ارتقا پیدا می‌کند و کانون هم وظایفی در کنار سایر دستگاه‌ها بر عهده دارد.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: در کنار تعلیم و تربیت رسمی، اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مهم و تاثیرگذار است که بهترین و سالم‌ترین شکل آن در کانون وجود دارد و امیدوارم بچه‌ها از آن استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 220 مرکز آموزشی کانون زبان و سابقه‌ی طولانی آن در ایران، کانون زبان را دارای کیفیت مناسب در بحث زبان‌آموزی دانست و اظهار امیدواری کرد: کانون زبان خلخال در حال آماده‌سازی است و بحث اساتید و مدرسان آن پی‌گیری می‌شود و به زودی شاهد گشایش عملیاتی و اجرایی آن خواهیم بود.
مدیرعامل کانون در پایان تصریح کرد: توسعه‌ی مراکز کانون زبان جزء برنامه‌های ماست و علاقه‌مند هستیم در هر شهری که کانون زبان وجود ندارد، فضایی فراهم شود تا همه فرزندان ما بتوانند استفاده کنند و از این طریق به عدالت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی برسیم و خرسندیم که این شرایط در خلخال مهیا شده است.
فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز در این بازدید، حمایت کانون را برای راه‌اندازی و تجهیز کانون زبان ایران در شهرستان خلخال اعلام کرد.
در این برنامه مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: ما پیامبری داریم که پیامبر مهربانی و رحمت است و می‌فرمایند علم بیاموزید حتی در چین، در عصر حاضر مقدمه این کار آموزش زبان‌های خارجی است که رهبر ما هم بر آموزش زبان‌های مختلف تاکید دارند.
هاجر جمادیه افزود: مقدمه این کار کتاب خواندن است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مکان در این امر است که برای همه گروه‌های سنی کودک و نوجوان در موضو‌ع‌های علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و دینی کتاب و فعالیت وجود دارد.
وی خواستار حمایت مردم و مسئولان شهرستان خلخال برای تسریع در راه‌اندازی کانون زبان شد و اشاره کرد ما حاضریم در این خصوص پیش ثبت‌نام کنیم.
بر اساس این خبر، در این بازدید علی نظری شیخ‌احمد فرماندار خلخال ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل کانون در این شهرستان، از تامین ردیف بودجه برای احداث ساختمان کانون زبان سخن گفت و به تنوع زبانی و قومی در منطقه و کمبود امکانات فرهنگی اشاره کرد و افزود: علت خالی شدن بسیاری از روستاها از سکنه، کمبود امکانات، است و برنامه‌ریزی و تجهیز کانون زبان و گسترش مراکز کانون در خلخال می‌تواند به گسترش امکانات آموزشی و فرهنگی کمک کند.
همچنین مدیرعامل کانون در نشستی صمیمی با اعضای مراکز خلخال و کوثر از نحوه برگزاری کارگاه‌ها و علاقه کودکان و نوجوانان پرسید و اعضا در خصوص نحوه برگزاری کارگاه‌ها گفتند و از کمبود فضای کارگاه‌ها و ارتقای آن صحبت کردند.
در بازدید مراکز فرهنگی هنری، امام جمعه شهرستان، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی و مدیران اداره‌های خلخال نیز حضور داشتند.
بر همین اساس نشست عمومی با کارشناسان و مربیان و کارکنان اداره کل کانون استان اردبیل و دیدار با استاندار بخشی از برنامه‌های سفر سه روزه مدیرعامل به استان اردبیل است.
همچنین نشست صمیمی با اعضای منتخب کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون اردبیل، حضور در برنامه «تازه گون» شبکه استانی سبلان با موضوع اوقات فراغت و کتاب و کتاب‌خوانی و... این استان از دیگر برنامه‌های این سفر به شمار می‌رود.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دارای 30 مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی است.