کانون به نقطه مرزی ایران و آذربایجان رسید

مرکز فرهنگی هنری رضی در نقطه‌ی صفر مرزی ایران و آذربایجان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسوولان استان اردبیل گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضی یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی شهرستان مشگین‌شهر  استان اردبیل است که در 44 کیلومتری شمال شرقی اردبیل قرار دارد.
کودکان و نوجوانان ساکن این شهرستان روز 7 مرداد در مراسم گشایش این مرکز فرهنگی، هنری کانون در نقطه‌ی صفر مرزی ایران و آذربایجان و در ساختمان اهدایی بخشداری حضور پیدا کردند و راه‌اندازی این امکان فرهنگی را جشن گرفتند.
این در حالی است که به زودی کار ساخت مرکز رضی از سوی کانون آغاز خواهد شد.
 
ایجاد کتابخانه کودک در ایران اسلامی، یک پدیده است
مدیرعامل کانون در آیین گشایش مرکز رضی استان اردبیل ضمن قدردانی از فرماندار، شهردار و دیگر مسوولان این شهر گفت: ایجاد کتابخانه کودک و نوجوان در ایران اسلامی یک پدیده است. کانون در سراسر کشور بیش از 940 مرکز فرهنگی هنری دارد که امروز در حال گشایش یکی از این مراکز هستیم.
حاجیان‌زاده در ادامه تصریح کرد: بسیاری از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کشور ادعا می‌کنند که کودکی خود را در کانون گذرانده‌اند و عضو کتابخانه‌های آن بودند و کانون مسیر زندگی آن‌ها را تغییر داده است، به همین دلیل کانون یک پدیده در ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وی با اشاره به این‌که آینده بچه‌ها در این رهگذر شکل می‌گیرد، افزود: ایجاد کتابخانه کودک اتفاق مهمی است چراکه این منطقه محروم بود و چنین فرصتی در آن ایجاد شده است تا کودکان و نوجوانانی که عضو این مرکز می‌شوند، بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و مدیریت کشور اسلامی در آینده شوند.
مدیرعامل کانون در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: ما هم مربیان خوب و کتاب‌های مفیدی را برای این مرکز تدارک می‌بینیم تا مرکز بتواند مثل دیگر مراکز کانون که بیش از 50 سال سابقه دارند، فعالیت ‌کند.  
حاجیان‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: روزهای خوشی را در پیش روی داشته باشید و آینده روشنی در انتظار کودکان و نوجوانان این شهر باشد.
 
کانون انسان‌های متعهد و هنرمندی را پرورش می‌دهد
بخش‌دار رضی نیز در آیین گشایش این مرکز گفت: این شهر 56 کیلومتر مرز مشترک با کشور آذربایجان دارد. زادگاه انسان‌های فهیمی همچون آیت‌الله مروج نورانی، آیت‌الله شیخ علی اصغر و پهلوان حسین رضازاده است، در عرصه فرهنگ نیز این شهر افراد ویژه‌ و تحصیل کرده‌ای دارد که در کشورمان تأثیرگذار هستند.
ظاهر نوری یادآور شد:یکی از آرزوهای دیرینه ما بود که در این شهر، کانون راه‌اندازی شود تا فرزندان با فرهنگ و تلاش‌گری تربیت کنیم.
وی با بیان این‌‌که نزدیک به 24 سال است با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنایی دارد، افزود: همه مسوولان دست به دست هم دادیم تا در این نوار مرزی با تأسیس کانون برای نسل آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که کانون انسان‌های متعهد و هنرمندی را پرورش می‌دهد.
بخش‌‌دار رضی با اشاره بهنام‌گذاری این مرکز به نام اکبر دوستدار، گفت: این شهید یادگاری است که در همین مدرسه درس خواند، به جنگ اعزام شد و به هدفش هم رسید، دوست داریم برای فرزندانمان کارهای اساسی انجام دهیم چرا که اگر کودکان و نوجوانان درست تربیت نشوند در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.
نوری در پایان تأکید کرد: دوست داریم مربیان این مرکز از بومیان همین منطقه باشند و بعد از گذراندن دوره در اینجا مشغول به کار شوند و در پرورش استعدادهای این بچه‌ها نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.
 
کانون، دنیای پاک بچه‌ها را زیباتر می‌کند
مدیرکل کانون استان اردبیل در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش‌دار، شورای شهر، شهرداری و رییس آموزش و پرورش شهرستان رضی همت کردند خانه‌ای برای بچه‌ها در این شهر داشته باشند. کانونی که تصمیم دارد برای بچه‌ها قصه‌ بگوید، شعر بخواند، تئاتر اجرا کند، فیلم بسازد و دنیای پاک بچه‌ها را برای آینده زیباتر کند.
هاجر جمادیه در ادامه گفت: فقر مالی گذراست، زمانی خطرناک می‌شود که از نظر علمی و فرهنگی کمبود داشته باشیم.
مدیرکل کانون استان اردبیل خاطرنشان کرد: مفتخرم به سرزمینی با فرهنگ، با اراده، سخت کوش و زحمتکش آمدم و از بچه‌ها می‌خواهم روز گشایشِ کانون شهید اکبر دوستدار را فراموش نکنند.
وی در پایان با اشاره به این‌که بخش‌دار رضی زمینی را در اختیار کانون قرار داده است، گفت: با همت و تلاش مسوولان به زودی ساختمانی زیبا همراه با فروشگاه محصولات فرهنگی هنری در این شهر خواهیم داشت.
گفتنی است مدیرعامل کانون و هیات همراه شامل فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع، مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات و لیلا بابایی مشاور امور بانوان مدیرعامل کانون روزهای 5 تا 7 مرداد 1395 به اردبیل سفر کردند.