گسترش عرضه محصولات فرهنگی کانون در جامعه با اطلاع‌رسانی مناسب

همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با جریان عرضه محصولات فرهنگی می‌تواند امکان بیشتری را برای دسترسی مخاطبان به آثار تولیدی کانون فراهم کند.

فریدون واحدی معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون در جمع کارشناسان روابط عمومی و نمایندگان عرضه‌ی محصولات کانون سراسر کشور از این دو مجموعه خواست با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند چرا که این مساله می‌تواند  به گسترش و اشاعه‌ی بیشتر فعالیت‌های کانون کمک کند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در این گردهمایی افزود: عرضه‌ی محصولات کانون به یک شبکه‌ی غیردولتی در سراسر کشور واگذار شد تا علاوه بر توسعه کیفی و کمی محصولات، دسترسی مخاطبان به این آثار آسان‌تر شود و نقش کانون در این مسیر سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر روند اجرای آن است.
واحدی در ادامه یکی از سیاست‌های جدی کانون را تشکیل شورای توسعه فروش در دفتر مرکزی و ستادهای استانی برای افزایش توسعه کمی و کیفی بیان کرد.
وی واگذاری عرضه‌ی محصولات کانون به شبکه‌ی غیردولتی را یک سیاست بلندمدت و توسعه‌ای‌ دانست و توضیح داد: تلاش ما در این مسیر در جهت کاهش هزینه‌های بخش دولتی و افزایش منابع کانون بوده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 146 فروشگاه کانونی و غیرکانونی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 60 فروشگاه‌‌ در سال 1394 و 21 فروشگاه کانونی هم شش ماه اول سال 1395 به بهره‌برداری رسیده است که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم به 150 می‌‌رسد.
وی در ادامه گفت: در مجموع 14 نمایندگی و 46 عاملیت نیز به این مجموعه اضافه شده است.
واحدی هم‌چنین به کارشناسان روابط عمومی و نمایندگان عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور توصیه کرد که با همراهی و هم‌دلی این دو حوزه و حاکم شدن افقی روشن با نگاهی منسجم و پرنشاط گامی در جهت توسعه‌ی همه‌ جانبه و ارتقای کانون برداشته شود.
وی عرضه محصولات فرهنگی کانون را در نمایشگاه‌هایی نوشت‌افزار، هفته‌ی ملی کودک، هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و دهه‌ی فجر را جزو سیاست‌های سال 1395 برای معرفی محصولات کانون در مجامع عمومی بیان کرد و گفت: حضور موثر در سازمان‌ها، موسسه‌های دولتی و غیردولتی نیز می‌تواند تعداد مخاطبان محصولات کانون را افزایش دهد.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در پایان از ارزیابی عملکرد استان‌های مختلف کشور در حوزه فروش محصولات فرهنگی خبر داد و افزود: استان‌ها بر مبنای میزان فروش خود درجه‌بندی شده‌‌اند و این مساله بی‌تردید زمینه‌ساز یک رقابت سالم در بین آن‌ها خواهد شد. در حال حاضر و با گذشت 7 ماه از سال برخی از استان‌ها به بیش از 80‌درصد چشم‌انداز پیش‌بینی شده دست یافته‌اند و امیدواریم دیگر استان‌هایی که در این درجه‌بندی با هم هم‌گروه شده‌اند بتوانند هم‌چنان قدم به قدم و با منطق و خرد جمعی کارها را پیش ببرند.