کانون، پیشتاز ارایه خدمات فرهنگی به کودکان است

استاندار زنجان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به خاطر توجه به تنوع ذایقه بچه‌ها در ارایه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری همواره پیشتاز دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسداله درویش‌امیری در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون با بیان این مطلب گفت: کانون پرورش فکری با نسلی در ارتباط است و برای آن‌ها فعالیت و برنامه‌ریزی می‌کند که می‌تواند در آینده دست به کارهای بزرگی بزند، همان‌طور که در گذشته نیز شاهد بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های متعددی در حال حاضر فعالیت‌های موازی با هم انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد رقابت این سازمان‌ها بیشتر کارنامه‌ای است تا اساسی.
وی در پایان اظهارداشت: رتبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با توجه به افزایش تعداد مراکز و فعالیت های خوبی که داشته می‌تواند در سطح بالاتری قرار بگیرد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های این استان شاهد ارتقای به سطح بالاتر باشیم.
در این دیدار هم‌چنین مدیرعامل کانون پرورش فکری به ارایه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های صورت گرفته و در دست اقدام کانون برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور پرداخت و گفت: کانون به واسطه بهره‌گیری از مربیان متخصص و با تجربه و حضور با اختیار وعلاقه‌ی بچه‌ها توانسته تاثیرهای خوبی در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد.
حاجیان‌زاده افزود: از سال گذشته طرح کانون مدرسه دوباره راه‌اندازی شد و دانش‌آموزان در برخی از روزهای هفته به همراه معلمان خود در مراکز کانون حضور یافتند و برخی مباحث درسی‌شان با استفاده از شیوه‌هایی مانند قصه‌گویی، نمایش، بازی و... از سوی مربیان کانون ارایه شد.
وی ادامه داد یکی از جهت‌گیری‌های کانون آموزش مهار‌ت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان است که این مهم با استفاده از شیوه‌های مناسب، مربیان متخصص و اعتماد خانواده‌ها امکان پذیر است و کانون از این ظرفیت خوب برخوردار است.
مدیرعامل اضافه کرد هر کتاب‌خانه سیار کانون دست‌کم 20 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و در حال حاضر با افزایشی که در سال‌های اخیر در این حوزه شاهد بوده‌ایم 170 کتابخانه سیار شهری و روستایی کانون در روستاها، حاشیه شهرها مناطق عشایری و مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور در حال خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان هستند.
وی هم‌چنین به توسعه‌ی مراکز آموزش زبان کانون در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 260 مرکز آموزش کانون زبان‌ایران نیز در کشور 7 زبان زنده‌ی دنیا را تدریس می‌کنند.  
حاجیان‌زاده ادامه داد: بچه‌های امروز با گذشته متفاوت هستند و برای انجام اموری مانند بحث علمی، امکان جست‌وجو و... نیازمند برخی تجهیزاتی هستند که امیدواریم شاهد حمایت بیشتر مسوولان کشور برای فراهم‌کردن آن باشیم.
دیدار مدیرعامل کانون با استاندار زنجان روز 21 تیر در محل استانداری این استان برگزار شد.