حضور فعال همکاران استان البرز در پنجمین گرد هم آیی منطقه ای اقدام پژوهان کانون

مهری فلاح ،معاون فرهنگی و کارشناس آموزش و پژوهش استان البرز از شرکت فعال همکاران البرز در گرد هم آیی ویژه اقدام پژوهان خبر داد <BR>

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش مهری فلاح ،معاون فرهنگی و کارشناس آموزش و پژوهش استان البرز در این خصوص گفت :  پنجمین گردهم‌آیی منطقه‌ای اقدام پژوهان کانون با حضور مربیانی از استان‌های البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، مرکزی و گلستان درروزهای 16 و 17 دی ماه با برپایی کارگاه‌های پژوهش در عمل به منظور ارایه ایده‌ها و سرفصل‌های پیش‌بینی شده در این زمینه، با حضور  دکتر اقبال قاسمی‌پویا، بهمن کاظمی مدیرکل آموزش و پژوهش، ناهید مظفری، پروین شهودی و ژیلا شایان‌فر کارشناس مسوولان واحد پژوهش در تهران  برگزار شد .
وی ادامه داد : چهار نفر از اعضا نهاد پژوهشی مهری فلاح ،طاهره گرمسیری ،فاطمه علیپور و معصومه ترکاشوند ، و سه نفر از مربیان اقدام پژوه ، نرمین کریمی ، فریبا فروزانفر و فرانک فروزنفر دراین  نشست ویژه اقدام پژوهی منطقه ای کشور حضور داشتند .
معاون فرهنگی کانون افزود : در این گردهم‌آیی 44 مربی کانون از استان‌های یاد شده زیر نظر اقبال قاسمی پویا تازه‌ترین شیوه‌های اقدام پژوهی (پژوهش در عمل ) را فرا گرفتند .
ارایه ی گزارش اقدام پژوهی توسط همکاران مرکز شماره 3 کرج
فلاح هم چنین از ارایه ی گزارش اقدام پژوهی توسط همکاران مرکز شماره 3 کرج خبر داد و افزود :
 در ابتدای این گزارش ،نرمین کریمی مسوول مرکز شماره 3 کرج هدف کلی مرکز را از انجام این پروژه ی اقدام پژوهی اعلام و در ادامه معصومه ترکاشوند ،مربی فرهنگی مرکز با استفاده از پاور پوینت تهیه شده گزارش اقدام پژوهی مرکز با موضوع (((( چگونه می توانیم اعضا دختر گروه سنی ((ج)) را به کاهش حجم زباله ها در مرکز تشویق کنیم ؟))را را بیان کرد .
کارشناس آموزش و پژوهش استان هم چنین گفت :
پس از ارایه ی گزارش ،مدرس دوره ،اقبال قاسمی پویا ضمن تجلیل از کار ارزشمند همکاران و بی نقص بودن کار از مدیر کل آموزش و پژوهش خواست با توجه به این که این معضل در آموزش و پرورش نیز وجود دارد ،اقدام پژوهی های این چنینی در قالب کتابچه ای تهیه و به آموزش و پرورش نیز ارسال شود تا بتوانند به خوبی از این الگوها بهره گیرند  .
ناهید مظفری کارشناس مسوول آموزش و پژوهش کشور نیز ضمن تشکر از کار خوب همکاران ،استان البرز را از جمله استان هایی خواند که بیشترین تعامل را در این زمینه با واحد آموزش و پژوهش داشته اند .
برپایی نمایشگاه آثار اعضا
مهری فلاح هم چنین افزود : در حاشیه برگزاری این جلسه نمایشگاه کوچکی از آثار اعضا مرکز شماره 3 کرج که با استفاده از دور ریختنی ها  و در پروسه ی انجام این اقدام پژوهی ،تهیه شده بود ،برگزار شد که مورد توجه حضار قرار گرفت .
وی ادامه داد : حتی جعبه ای که همکاران برای آوردن کاردستی ها از آن استفاده کرده بودند ،خود از دور ریختنی بود که جالب توجه بود و افزود : هدایایی (انگشتر های سنگی که با استفاده از دور ریختنی ها ساخته شده بود ) نیز توسط همکاران مرکز به خانم های حاضر در جمع اهدا شد .
ارسال گزارش 5 طرح اقدام پژوهی استان البرز تا پایان بهمن ماه  
فلاح در بخش پایانی سخنانش گفت :
10 طرح اقدام پژوهی  
ا- چگونه می توانیم اعضای دختر کودک مرکز شماره "3" کرج را به کم کردن حجم زباله ترغیب نماییم؟ معصومه ترکاشوند- نرمین کریمی
2- چگونه می توانیم اعضای پسر گروه سنی "ج" مرکز شماره 2 را به حفاظت از گلها ترغیب نماییم؟فاطمه علیپور – سعیده تبریزی
3- چگونه می توانم اعضای پسر گروه سنی" ج "مرکز مجتمع را به پژوهش علاقمند نمایم؟ خدیجه میرزایی
4- چگونه میتوانیم اعضای دختر گروه سنی" ج "مرکزمجتمع را به فعالیت گروهی ترغیب نماییم؟ میترا فرهادیان- فرانک فروزانفر- فرزانه بدر پور- مریم بارانی
5- چگونه می توانم جذب و حضور اعضا دختر گروه سنی ج   را در مرکز شماره 4 افزایش دهم؟ فریبا فروزانفر
6- چگونه می توانم اعضای نوجوان کلاس ادبی را در مرکز شماره2 پایدار نمایم؟ بتول علیپور
7- چگونه می توانیم مربیان فرهنگی استان البرز را به مطالعه بیشتر ترغیب نماییم؟ طاهره گرمسیری –میترا فرهادیان
8- چگونه می توانیم اعضای گروه سنی ج دختر کارگاه سفال را به مطالعه ترغیب نماییم؟ دنیا یار محمدی- مریم فلاح نژاد
9- چگونه می توانم مربیان استان البرز را به انجام اقدام پژوهی ترغیب نمایم؟ مهری فلاح
10- چگونه می توانیم فعالیت نجوم را در استان البرز گسترش دهیم؟ علیرضا جلالی- مهری فلاح
در استان البرز در حال اجراست که پنج تای اول به مرحله گزارش نویسی رسیده اند و قرار است به لطف الهی و با کمک همکاران ،تا پایان بهمن گزارشات مربوط به آن به واحد آموزش و پژوهش ارسال شود .