همایش ویژه فناوری فضایی در کانون البرز برگزار می شود

با مشارکت سه پژوهشکده وابسته به سازمان فناوری فضایی برنامه ویژه ای در مرکز مجتمع برگزار می شود

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز ،روز شنبه ،چهارم بهمن 93،جلسه ای به منظور بررسی فعالیت های واحد نجوم در ایام الله دهه فجر برگزار شد . علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون در این جلسه گفت :
روز فناوری فضایی در ایران 14 بهمن ماه است اما به جهت ازدحام برنامه های  سازمان فضایی ،به پیشنهاد مسوول واحد نجوم استان، ،ما در کانون استان البرز از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 19 بهمن ماه 93 با دعوت از برخی مدارس استان ،فعالیت های ویژه ای را اجرا خواهیم کرد .
وی ادامه داد: ما با سازمان هوا و فضا و سه پژوهشکده فعال در زمینه سامانه های ماهواره ای و سامانه های هوا - فضا  و سامانه های حمل و نقل ،صحبت هایی انجام شده است  و قرار است این سه پژوهشکده برنامه های متنوعی از جمله( برگزاری سمینار - کار گاه آموزش جی ،پی ،اس - - آوردن میمون به فضا رفته  ایرانی و  گرفتن عکس یادگاری ) را اجرا کنند.
مدیرکل کانون استان هدف از اجرای این برنامه را حرکت در راستای رسیدن به مهم ترین پیام انقلاب اسلامی یعنی (( ما می توانیم )) ،دانست و ادامه داد:
در این برنامه سعی خواهد شد توانمندی های ایرانیان در عرصه فضا و نجوم به مخاطبان معرفی شود ،وی دهه فجر را فرصت مغتنمی برای آشنایی مخاطبان کودک ونوجوان با دستاوردهای انقلاب و توانمندی های ایرانیان دانست .