کد خبر: 238580
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
بازدید 1466
مهربان بودن را به فرزندانمان بیاموزیم

این روزها دغدغه بیشتر والدین این است که در عصر حاضرودر دنیای بزرگ فناوری و تکنولوژی، که ناخواسته فاصله ای بین آن ها و فرزندانشان ایجاد کرده، چگونه بچه های خود را تربیت کنند ؟

 
این موضوعی بود که مرکز مجتمع کرج  برای رفع این دغدغه ، نشستی برگزار کرد و طی این نشست  علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون که دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، به سوالات والدین پاسخ داد .
جلالی به والدین گفت :
ما باید در بسیاری از موارد از والدین خودمان الگو گرفته و فرمول تربیتی آنان را کشف کنیم و افزود : در زمان گدشته خانواده های بسیاری را می دیدیم که دارای فرزندان زیاد بوده اند اما به خوبی از عهده تربیت آنان بر آمده اند و ادامه داد:
 ما راهی نداریم جز این که خود و  فرزندانمان به انسان هایی تبدیل شویم که دوست دار دانایی می شوند و سپس دانایی را به عمل تبدیل می کنند ،زیرا دانایی بدون عمل ارزشی ندارد.
وی هم چنین از والدین خواست : مهربان بودن را به فرزندانشان بیاموزند و خطاب به آنان :
قبل از این که از فرزندان خود توقع داشته باشیم خوب درس بخوانند ازآن ها بخواهیم انسان های خوبی باشند،بخواهیم مهربان باشند و این امر محقق نخواهد شد ،مگر این که خود ما انسان های مهربانی باشیم و باید برای این منظور ،ابتدا خودمان را تربیت کنیم و یاد بگیریم چه طور باید در محل کار و زندگی با اطرافیان ارتباط خوب و موثری برقرار سازیم ؟
جلالی، با بیان حکایتی از مهربانی مالک اشتر افزود :از این دست حکایات که بزرگواری و بزرگ منشی و مهربانی را به ما یاد می دهد در میان پیشوایا ن دینی ما و یاران آنان زیاد است و می تواند از الگوهای خوب برای ما باشد .
مدیر کل کانون هم چنین از والدین خواست که کودکی و نوجوانی فرزندان خود را فنا نکنند و افزود :
والدین نقش مهمی در بیشتر مشکلات فرزندانشان دارند ،پس باید با شیوه های صحیح رفتاری ،الگوی مناسبی برای آنان باشند.