باید به مربیان فرصت مطالعه،خودسازی و به روز شدن در زمینه علم را داد

فریبا فروزانفر مربی مسوول مرکز شماره چهار کرج در مصاحبه ای از کانون ،موفقیت و توقعاتش گفت .<BR>

 
وی متولد11 خرداد 1346 است و از سال 1366 از نایین به عنوان مربی فرهنگی فعالیت شغلی خود را آغاز کرده است .
در سال 1369 مدرک کاردانی خود را از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،دریافت کرده و در سال 1375 مدرک کارشناسی کتابداری در سال 1393 نیز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی آموزشی فارغ التحصیل شده است  .
فعالیت شغلی اش را در استان البرز و شهر کرج از سال 1371 آغاز کرده و در مراکز یک،سه و دو سابق فعالیت داشته است .
از سال 1380 نیز به عنوان مربی مسوول امور فرهنگی در مرکز شماره چهار کرج واقع در حصارک بالا مشغول به کار شده و تا کنون نیزهمین مسوولیت را در اختیار دارد .
از او در خصوص فعالیت های پژوهشی اش در کانون سوال می کنیم
می گوید :
به پژوهش علاقه مند بوده و هستم و در بخش پژوهش با اعضا کارهای بسیاری را انجام داده ام که از آن جمله می توان به (جاذبه های طبیعی کرج و پژوهش هایی در زمینه احادیث ،داستان ها و اشعار رضوی ) اشاره کرد .
ادامه می دهد :
اقدام پژوهی "چگونه حامد را به کتابخوانی تشویق کنم ؟"طرح اقدام پژوهی بود که در زمینه فعالیت های پژوهشی در مرکز انجام داده ام.
او در خصوص طرح پژوهشی اش که توانست رتبه برتر کشوری  را کسب کند نیز می گوید:
طرح پژوهشی که به حمد الهی توانست رتبه برتر کشوری را در جشنواره پژوهش کسب کند طرحی بود با عنوان " بررسی تأثیر اثر بخشی بازی های گروهی بر خلاقیت کودکان دختر چهارم ابتدایی شهرستان کرج"
 
که این بازی ها ،بازی هایی بودند که قابلیت اجرا در مرکز را داشتند واز جزوه ای به همین نام استخراج شده بودند و ادامه می دهد :  پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام شد و در انتها  به این نتیجه رسیدیم که :
بازی های گروهی بر سیالی،بسط و انعطاف پذیری کودکان تأثیر مثبت دارد .
از او در خصوص انگیزه و علت انجام طرح جویا می شویم :
ازوقتی که در سال 1366،به عنوان مربی وارد کانون شدم وپس از سال ها حضور مستمری که در  کنار اعضا داشتم معتقد بودم که کودکانی که در مراکز کانون حضور دارند،از خلاقیت بالایی نسبت به کودکان هم سن و سالشان برخوردارند،ولی هیچ گاه مطالعه ای که پشتوانه علمی داشته باشد و بتواند این موضوع را ثابت کند،در اختیار نبود،بنابراین تصمیم گرفتم که با انجام یک طرح پژوهشی این موضوع را بررسی کنم
به عنوان حرف پایانی می گوید :
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،به عنوان سازمان خلاق و پویا مطرح است و بخش عمده ای از این موفقیت را مرهون تلاش ها و زحمات مربیان خوب و تلاش گر خود  است .
پس برای این که این فضا همواره پر انرژی باشد باید به نیروها فرصت مطالعه ،خودسازی و به روز شدن داد و به این نکته توجه داشت که حجم بالای فعالیت ها بدون برنامه ریزی دقیق تنها باعث خستگی بیش از حد مربیان شده و جلوی رشد اندیشه آنان را می گیردو در دراز مدت به ضرر مجموعه خوهد بود .
فروزانفر هم چنین  از تلاش ها و توجه مدیر کل کانون استان به مطالعه در بین  مربیان و ایجاد انگیزه در آنان تشکر و قدر دانی کرده و ابراز امیدواری می کند که همواره شاهد موفقیت های روز افزون همکاران کانون و مربیان پر تلاش استان البرز باشیم .