کودکان ونوجوانان البرز یاد می گیرند چگونه نخبه شوند

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،با همکاری خانه تکنولوژی ایران اقدام به برگزاری طرح نخبه پروری نموده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، اولین سلسله از همایش های رایگان ویژه ((نخبه پروری)) به منظور آشنایی خانواده ها و اعضا با این طرح در روز یکشنبه 17 خرداد 94 در مراکز 3و 2 کرج برگزار شد .
اباذر خواجوند صالحی،عضو بنیاد نخبگان و مدیر بخش آموزش خانه تکنولوژی ایران برگزاری این همایش ها را بر عهده داشت.
وی که دارای مدال نقره جهانی اختراعات از کشور آلمان به جهت اختراع دستگاه ((چاپ روی دیوار)) است ،ضمن توضیح کوتاهی در خصوص رزومه شرکت ،به معرفی مراحل برگزاری کارگاه های نخبه پروری پرداخت.
صالحی در این نشست گفت:
ما دوره ((چگونه مخترع شویم )) را در 9 مرحله برنامه ریزی کرده ایم،در سه مرحله اول ، به ترتیب خلاقیت ،راه و روش پژوهش کردن و اختراع چیست ؟ مورد بحث قرار می گیرد.
از مرحله چهارم به بعد کارهای ساختنی و عملی شروع می شود ،در مرحله چهارم ساخت سازه های ماکارونی در کارگاه ها اموزش داده می شوند ،ساخت گلایدر و آشنایی با ساختار کارکرد هواپیماها ،دوره هوا فضا و آشنایی با (( موشک آبی))،آشنایی با رباتیک و آموزش ساخت ایده و اختراع و آموزش مراحل ثبت اختراع از دیگر دوره هاست .
این مخترع هم چنین از برگزاری کنفرانس های ویژه ارایه گزارش کار توسط اعضا و برگزاری مسابقات به عنوان مرحله ی پایانی یاد کرد.
صالحی تشویق و انگیزه دادن را نیروی جادویی برای هدایت افکار بچه ها دانست و گفت ما در این سلسله کارگاه ها قصد داریم راه و روش زندگی درست را به بچه ها یاد دهیم.
مهری فلاح،معاون فرهنگی کانون البرز نیز در این نشست توجیهی درست فکر کردن و ایجاد سوال در ذهن بچه ها و انتخاب سوالات مناسب و آموختن راه های درست پژوهش را از اهداف برگزاری این دوره دانست .
وی هم چنین گفت :
متآسفانه هجوم نا گهانی و بی رویه ی تکنولوژی ها با کار بردهای مضر بخش زیادی از انرژی و زمان کودکان ونوجوانان را می گیرد و ما سعی داریم با برگزاری این دوره ها به آنان بیاموزیم که چگونه از ظرفیت های مثبت تکنولوژی های روز بهره ببرند .
معاون فرهنگی کانون،افزایش اعتماد به نفس بچه ها و جمع آوری ایده های ناب آنان را ازدیگر کارکردهای این دوره آموزشی دانست .
این مسوول هم چنین گفت این دوره ها بدون توجه به این که بچه ها در آینده قرار است چه شغلی داشته باشند آن ها را به محیط پیرامونشان توجه داده و به آنان می آموزد که چظور  با یک تفکر صحیح درست زندگی کنند.
فلاح هم چنین افزود تفکر صحیح همان چیزی است که حتی یک خانم خانه دار به عنوان مدیر مجموعه مهمی مثل خانه باید آن را بلد باشد .
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت خانواده ها و شرکت مناسب اعضا در کارگاه ها بازخوردهای مثبت طرح را شاهد باشیم.
پخش کلیپ های ویژه از موفقیت های نخبگان ایرانی،نظیر پیمان سرحدی،مدیر عامل شرکت و پخش نمونه های اختراع شده از بخش های دیگر این همایش بود .
در پایان این نشست پرسش و پاسخ مطرح شد و خانواده ها و اعضا سوالات خود را پرسیدند و پاسخ های لازم را دریافت کردند.
گفتنی است این کارگاه ها از اول تیر ماه در مراکز کانون استان،شروع به کار خواهند کرد.
 
هم چنین همایش های دیگری نیز روزهای 20 ،21 و 30 خرداد در مراکز مجتمع ،یک و چهار کرج برگزار خواهد شد هم استانی های عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های
32826112
32826113تماس حاصل کنند