توجه ویژه به ظرفیت ها و مستند سازی فعالیت ها

علی رضا جلالی،مدیر کل کانون استان البرز بر لزوم مستند سازی مناسب فعالیت ها به منظور ثبت خاطرات شیرین برای اعضا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  استان البرز،جلالی با بیان این نکته گفت زمانی که در حال حاضر به تجربیات گذشته همکاران و اعضا مراکز کانون در سراسر کشور مراجعه می کنیم،می بینیم که این فعالیت ها نه تنها در زمان خودشان بلکه در سال های آینده نیز  خاطرات خوشی را در ذهن آنان ثبت کرده اند و منبعی شده اند برای اشتراک گذاری فعالیت ها در استان و یا مراکز کانون کشور.
وی با اشاره به تأثیر مثبت استفاده از توانمندی های همکاران کانون به منظور ارتقا دیگر  همکاران در یک زمینه خاص گفت باید تلاش کنیم تا فعالیت های مختلف حتی به صورت محدود با امکانات و ظرفیت های موجود به خوبی ثبت و نگه داری شوند.
جلالی هم چنین در خصوص توجه به  آسیب رو آوردن به فعالیت هایی که فقط جنبه نمایشی داشته باشند هشدار داد و گفت این مستند سازی نباید به آن معنا باشد که فعالیت فقط به این منظور انجام شود،بلکه این کار باید ظرفیتی باشد برای فعالیت هایی که در حال حاضر به صورت مستمر و جاری در مراکز اجرا می شوند و می توانند  علاوه بر زمان حال،سال های آینده نیز خاطرات خوشی را برای اعضا و مربیان رقم بزنند .
مهری فلاح،معاون فرهنگی کانون استان نیز با اشاره به نمونه مستندات تهیه شده از فعالیت های  کانون البرز در بخش پژوهش و نمایش ،این مستندات را منابع بسیار خوب و در دسترسی عنوان کرد که سایر همکاران می توانند تجربیات خیلی خوبی را از آن ها کسب کنند .
وی هم چنین ازدیدن فعالیت ها با نگاه پژوهشی به عنوان یک عنصر مثبت یاد کرد و گفت تا کنون سعی شده در کلیه فعالیت ها دید پژوهشی داشته باشیم و هر جا که مشکلی بوده است با همین تکنیک و بهره گیری از نظرات همکاران رفع شده .
در ادامه جلسه شورای فرهنگی که به منظور بررسی عملکرد اعضا برگزار شده بود، کارشناسان حوزه های مختلف گزارش اجمالی از فعالیت های اجرا شده و فعالیت های در دست اجرا را به منظور بحث و تبادل نظر مطرح ساختند.
جمع آوری منابع خوب برای استفاده همکاران و اعضا در زمینه جشنواره های رضوی اجرای موفق طرح گزارمان نویسی و داوری آثار،توجه ویژه به کلاس های هنری و استفاده از مربیان توانمند،برگزاری جلسات توجیهی برای مربیان هنری به منظور یاد آوری رعایت قواعد و قوانین کاری و تبادل تجربیات آنان ، آشنایی با نحوه فضا سازی برای خلق اثر،توجه به مطالعه مربیان هنری و ارتباط آن ها با کتاب ،برگزاری اردو به منظور افزایش انگیزه همکاران ،توجه ویژه مراکز به برنامه ریزی در راستای سیاست های کلی کشوری و استانی در سال 94 ،موفقیت های نهاد پژوهشی استان و بیان ظرفیت های سالن نمایش از نکاتی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت .
  گفتنی است در پایان این جلسه که از ساعت 11 الی 13 روز شنبه 6 تیر 94 در دفتر مدیر کل کانون برگزار شد از تلاش های یک ساله فاطمه علیپور مربی مسوول مرکز شماره 2 کرج به عنوان رابط مسئولین و طاهره سادات سجادی مربی فرهنگی مرکز مجتمع   به عنوان رابط مربیان تجلیل و  نرمین کریمی  مربی مسئول مرکز شماره سه کرج و فرانک فروزانفر مربی فرهنگی مرکز مجتمع به عنوان رابطین مراکز در سال 94 انتخاب شدند.