خدمت صادقانه به مخاطبان و ارباب رجوع از مولفه های انقلابی بودن و راه کارهای اقتصاد مقاومتی

مدیر کل کانون البرز در جلسه ای ضمن گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس بر ضرورت به کارگیری اقتصاد مقاومتی در کانون تأکید کرد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، محمود مروج در ابتدای این جلسه ضمن تبریک آغاز هفته ی دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره ی امام راحل (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس ، خواستار تلاش همکاران برای معرفی بهتر دفاع مقدس و دستاوردهای آن به نسل آینده شد و گفت با وجود این که دفاع مقدس اتفاق بسیار عظیمی است و از نظر اقتصادی،سیاسی ،فرهنگی و معنوی
ظرفیت و  پشتیبانی بی بدیلی ، برای کشور ما به حساب می آید،  متاسفانه تا کنون به شایستگی نتوانسته ایم این رخداد مقدس را  با تمام ابعادش شناخته و  معرفی کنیم .
وی با اشاره به آن چه که در تاریخ قبل از انقلاب اسلامی ایران رخ داده بود گفت ،عدم اعتماد به نفس و وابستگی بیش از اندازه به غرب به ویژه آمریکا و عدم انسجام مردم از مواردی بود که در بطن دفاع مقدس دگرگون شد و مردم ضمن به دست آوردن اعتماد به نفس لازم، انسجام فوق العاده ای داشتند.
مروج با اشاره به توان سیاسی و نظامی عراق و حمایت کشورهای متعدد از آن و اوضاع نابسامان کشور ما در زمان جنگ،  همدلی و مهربانی ،از خود گذشتگی و ایثار را مهم ترین رمز پیروزی ملت ایران دانست .
این مسئول در ادامه گفت امروزه خدمت صادقانه به خلق از بارزترین ویژگی های انقلابی بودن است و یکی از راه کارهای اقتصاد مقاومتی است .
مدیر کل کانون البرز در بخش دوم سخنانش اقتصاد مقاومتی و نقش آن در پیشبرد اهداف دولت و جامعه را مطرح ساخته و افزود:
ما  به عنوان یک دستگاه اجرایی  و فرهنگی مسئولیت های خطیری را در اجرای اقتصاد مقاومتی، بر عهده داریم که  این وظایف هم بعد فرهنگی و فرهنگ سازی در میان آینده سازان عزیز و هم بعد  اجرایی و  به کار گیری تمهیدات مربوطه در سازمان رادارد.
 
مروج همچنین گفت : ما باید روحیه ای داشته باشیم که  در آن فرهنگ تقدم منافع ملی و مصرف تولیدات داخل را هم در مصرف شخصی و هم در مصرف سازمانی،به منافع خود ترجیح دهیم و  از همکاران ستادی کانون خواست که پیشنهادات سازنده ی  خود را برای استفاده ی بهینه از منابع در اختیار و ارایه ی خدمات بیشتر به مراکز و مخاطبین ارائه کنند.
در ادامه نقطه نظرات همکاران مطرح و موارد مختلف یادداشت شد، سپس مروج در بخش پایانی سخنانش گفت : باید در خصوص اثر بخشی  فعالیت های فرهنگی و اداری، جلسات متعددی برگزار و نظرات سازنده ی همکاران گردآوری شود و ادامه داد : هر کدام از ما در هر سمت و پست سازمانی که هستیم باید به مسئولیت های خود آگاه بوده و انتظارات مسئولین و جامعه را دانسته و مسیر بهره وری در آن را بشناسیم  و البته ما در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان علاوه بر صرفه جویی های مادی باید با برقراری ارتباط موثر درفضای     کاری ،  کاری کنیم که انگیزه در همکاران بالا رفته و شرایط برای خدمت  رسانی بهتر به کودکان ونوجوانان فراهم شود.