کد خبر: 266584
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
بازدید 1663
حضور پر رنگ کانون در مناطق محروم استان البرز

<BR> مدیر کل کانون البرز در دیدار بایکی از مسوولین استانداری البرز، برحمایت کانون از مناطق محروم استان تاکید کرد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در نشست مشترکی که روز دوشنبه 2 اسفند 95، در پایگاه یادگیری محلی شهید داوود اکبری در مهدی آباد کرج با حضور مهدی اصل زعیم ، معاون اداره کل روابط عمومی و یکی از اعضا اتاق فکر استانداری البرز و محمود مروج، مدیر کل  و مهری فلاح، معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان کانون البرز و سارا فرهادی،مدیر مرکز یادگیری شهید اکبری،  برگزار شد ، بر لزوم حضورهر چه بیشتر همکاران کانون در مناطق محروم و استفاده از ظرفیت ها تاکید شد.
محمود مروج در این نشست، ضمن اشاره به عملکرد کانون در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گفت اگر چه تعداد مراکز و نیروی انسانی ما در استان کم است، اما این کمبودها باعث نخواهد شد که از خدمت رسانی به مناطق محروم غافل شویم و افزود :
هر کجا اراده وجود داشته باشد، می توان به نسبت شرایط مختلف، اقدامات سازنده ای ، انجام داد.
وی از تصمیم کانون برای احداث مراکز ثابت و سیار در این مناطق سخن گفت و ادامه داد:
این برنامه ریزی ها برای بلند مدت در نظر گرفته شده ، اما در کوتاه مدت نیز می توان با برگزاری دوره های آموزشی و انتقال تجربیات به مربیان این مراکز و افراد علاقه مند واجد شرایط ، زمینه استفاده کودکان ونوجوانان از برنامه های مختلف را فراهم کرد.
وی با اشاره به سابقه خوب همکاری با نهادهای مردم نهاد و مراکز یادگیری محلی در حصار ، این تجربیات را ارزشمند و تاثیر گذار خواند.
مدیر کل کانون هم چنین ابراز امیدواری کرد که بتوان با حمایت خیرین و دستگاه های دیگر ، شرایطی را برای ارسال کتاب و سرگرمی و سایر محصولات کانون به این مناطق فراهم کرد .
مروج در بخشی ازسخنانش افزود : ما این امکان را داریم که همکاران ما که هر کدام در زمینه های تخصصی خودشان صاحب نظر هستند، در مناطق محروم حضور یافته و با بهره گیری از قابلیت های موجود مناطق دست به تولید بزنند ، به عنوان مثال یک نمایش عروسکی را از نوشتن متن، تا ساخت عروسک و اجرا ، همگام با کودکان ونوجوانان پیش ببرند.
وی هم چنین جایزه ای برای جمع آوری قصه های بومی ، محلی و نوشتن این قصه های اصیل البرز که سینه به سینه از پدر بزرگ ها و ادر بزرگ ها به کودکان ونوجوانان منتقل شده است تعیین و از همکارانش در کانون خواست که این مورد را پی گیری و بانک اطلاعاتی قصه های البرز را گرد آوری کنند.
مهدی اصل زعیم، معاون روابط عمومی استانداری البرز نیز در سخنانی از کانون و فعالیت های خوب و اثر گذار آن به نیکی یاد کرده و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوان با جذب خیرین و دستگاه های مختلف استان، زیر ساخت های لازم جهت انجام فعالیت ها تشکیل شود.
وی هم چنین ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های بحث آزاد با معتمدین، در خصوص مشکلات منطقه، در رابطه با استفاده از قابلیت های موجود و لزوم توجه به توانمندی های مختلف در این مناطق صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که کانون بتواند نقش مهمی در توانمند سازی کودکان ونوجوانان این مناطق ایفا کند .

در ادامه معاونین و کارشناسان، هر کدام نظرات خود را در خصوص  نحوه خدمت رسانی به این مناطق بیان و ابراز امیدواری کردند که بتوانند گام های موثری در این زمینه بردارند