لبخند رضایت بچه ها، محصول همکاری مشترک

نشست بررسی فعالیت های هنری ، ادبی با حضور مدیر کل و کارشناسان واحد آفرینش های کانون در البرز برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز ، مدیر کل آفرینش های هنری ، ادبی کانون در این نشست  که در آستانه عید سعید مبعث انجام شد ، ضمن تبریک این عید سعید، با اشاره به آغاز دور جدید سفرهای استانی در سال 96  وآغاز اولین بازدید از  البرز افزود :
در واحد  آفرینش های فرهنگی ، هنری کانون،  استان ها بر مبنای سطوح مشترک کاری ، نیروی انسانی و ... طبقه بندی شده اند و هر کارشناس به طور ویژه حوزه تحت نظر خود را رصد کرده و با بررسی گزارش های کمی و کیفی استان ها، مطالبات آنان را پی گیری خواهد کرد .
علیجانی با اشاره به زیر ساخت های موجود در استان ،توانمندی مدیر کل و سوابق ایشان ،  امکانات ، توان و تخصص نیروی انسانی وحضور همکاران از استان های مختلف ،  همچنین آسیب شناسی کمبودهای موجود ، از همکاران ادبی و هنری خواست که گزارشات منسجم تری را به بخش کشوری ارایه دهند تا با تحلیل این گزارش ها  بتوان هر چه بهتر و بیشتر به اعضا کانون در استان خدمت رسانی کرد .
وی همچنین دلیل حضور تیم کارشناسی ستاد در البرز را بازگشایی راهی جهت تبادل تجربه و دیدار و گفتگوی نزدیک و بررسی کمبودها ، برای رفع موانع و مشکلات دانسته و ادامه داد : امیدواریم افق های پیش رو در البرز به خوبی مشخص شود و یقین داریم که این تعاملات مشترک می تواند لبخند رضایت را بر لب کودکان بنشاند.
محمود مروج ، مدیر کل کانون البرز نیز در ابتدای این گفتگوی صمیمانه ، ضمن تبریک عید بزرگ مبعث و خوشامد گویی به مدیر کل آفرینش های فرهنگی ، هنری کانون و همراهان ایشان، بر ضرورت تقویت البرز شناسی تاکید کرده و با اشاره به ظرفیت ها و مشکلات استان ، شرایط کار در البرز را غیر قابل قیاس با سایر استان های کشور دانست ، ایشان همچنین به ضرورت توسعه ی مراکز با توجه به شرایط استان، اشاره کرده و رشد بی رویه برخی مناطق در استان را عامل بسیاری از مشکلات در راه توسعه ی ادارات استان دانست .
در ادامه ی این جلسه مهدی محمدیان، انسیه موسویان و مامک یحیی پور، کارشناسان مسوول آفرینش های ادبی در سخنان جداگانه، به سوابق و تجربیات همکاران در استان البرز اشاره کرده و  با توجه به گزارش عملکردهای ارسالی توسط همکاران البرز و همچنین ارایه آمار شرکت اعضا  در مسابقات مختلف  و برگزیدگان این مسابقات، وضعیت استان را در بین سی و یک استان کشور تشریح کرده و خواستار تعامل بیشتر همکاران واحد های مختلف شدند.
در ادامه مهری فلاح ، معاون فرهنگی ، مریم کوچکی ، کارشناس ادبی ، بهزاد ابوالقاسم حسینی ، کارشناس هنری و الهام مظفری ، مربی ادبی نیز فعالیت های شاخص خود در سال 95 را بیان کرده و آماری از فعالیت های اجرا شده در بخش های هنری و ادبی ارایه کردند، همچنین مشکلات و کمبودها نیز توسط این همکاران بیان شد .
برگزاری کارگاه های تخصصی
پس از برگزاری جلسه کارشناسان واحد آفرینش ها با توجه به حوزه تخصصی خود ، با کارشناسان مربوطه جلسات کارگاهی برگزار و از نزدیک به رصد فعالیت ها، امکانات و کمبودها پرداخته و راهکارهای مناسب در جهت خدمت رسانی بیشتر به کودکان ونوجوانان مطرح کردند   و در پایان نتایج حاصله مورد بحث و بررسی قرار گرفت .