کد خبر: 195872
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۹
بازدید 3332
فيلم ماه بود و روباه از اوبرن استراليا جايزه گرفت

       فيلم پويانمايي ماه بود و روباه ساخته بابك نظري دومين جايزه افتخاري جشنواره اوبرن استراليا را براي بهترين فيلم ساخته شده توسط بزرگسالان براي كودكان به خود اختصاص داد.

فيلم پويانمايي ماه بود و روباه ساخته بابك نظري دومين جايزه افتخاري جشنواره اوبرن استراليا را براي بهترين فيلم ساخته شده توسط بزرگسالان براي كودكان به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم سينمايي و ويديويي كودكان و نوجوانان اوبرن در سيدني استراليا پنج فيلم از توليدات كانون را در بخش بهترين فيلم‌هاي كودك و نوجوان ساخت فيلم‌سازان بزرگسال به نمايش گذاشت.

در اين جشنواره كه طي روزهاي 28 شهريور لغايت اول مهر ماه در سيدني برگزار شد فيلم «آلبوم» رضا حيدرنژاد، «باز باران» علي وزيريان، «دوست عزيز، رفيق لذيذ» هادي يقين‌لو، «ژنرال و بادبادك» محمدعلي سليمان‌زاده و «ماه بود و روباه» بابك نظري به نمايش در آمد.

در جشنواره امسال اوبرن برترين‌هاي جشنواره بين‌المللي فيلم رشد ايران در سال 2004 نيز به نمايش گذاشته شد. همچنين بخشي نيز به نمايش آثار توليد شده توسط كودكان و نوجوانان از 40 كشور جهان اختصاص يافته بود.

چجشنواره اوبرن با هدف درك عميق‌تر آثار فرهنگي، هنري و رشد تنوع اين آثار توسط شركت سين‌وست در غرب سيدني بنيان گذارده شده است و امسال هشتمين دوره آن در استراليا برگزار شد.

ماه بود و روباه داستان روباهي است كه از عشق به ماه آن را مي‌ربايد و به لانه‌اش مي‌آورد و سعي مي‌كند با پختن غذاي خوب، نشان دادن نقاشي‌هايش به او و آواز خواندن از ماه پذيرايي كند ولي ...

بابك نظري اين فيلم را بر اساس كتابي به همين نام تهيه كرده است كه نويسنده داستان و تصويرگر آن آناهيتا تيموريان بوده است.

نظري علاوه بر كارگرداني، نويسندگي، تدوين، صداگذاري و ميكس فيلم ماه بود و روباه را نيز بر عهده داشته است.

گفتني است اين فيلم رايانه‌اي سه بعدي پيشتر در اسفند ماه سال 1383 جايزه بهترين فيلم بخش كودك و نوجوان چهارمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران را به خود اختصاص داده بود.

خبرهای مرتبط:

سه فيلم ايراني به مكزيك رفت

 

راه‌يابي فيلم پويانمايي ماه بود و روباه به بخش مسابقه جشنواره جيفوني ايتاليا

 

برگزيدگان چهارمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران مشخص شدند

 

توسط مركز بين المللي مطالعات ادبي كودكان و نوجوانان فرانسه
كتاب « ماه بود و روباه » به عنوان كانديداي دريافت جايزه اوكتاگونال معرفي شد

 

فيلم آلبوم نامزد دريافت جايزه از جشنواره هوستون