گرامیداشت ایام سوگواری ابا عبدا... الحسین(ع) در کلیه مراکز فرهنگی هنری هرمزگان

باز خوانی فلسفه قیام عاشورا در مراکز فرهنگی هنری کانون استان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، اعضاء مراکز فرهنگی هنری استان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری یاد و خاطره سالار شهیدان امام حسین (ع) را گرامی داشتند.
خبرهای رسیده از مرکز جاسک حاکی از برگزاری همایش علی اصغر(ع) با حضور والدین، کودکان و نوجوانان مرکز همراه با اجرای نمایش می باشد. این همایش با  همکاری کمیسیون بانوان شورای اسلامی این شهر صورت گرفت.
در برنامه ای دیگر از این مرکز در روز تاسوعای حسینی علی رغم تعطیلی مراکز کل کشور مرکز جاسک با برگزاری مراسم سوگواره حسینی دختران و مادران این شهر را دور هم جمع نمود تا ضمن خواندن زیارت عاشورا و عزاداری برای امام حسین، نماز جماعت آن روز را به یاد سالار شهیدان و یاران باوفایش اقامه نمایند. در پایان نیز کلیه شرکت کنندگان بر سر یک سفره نهار خوردند.
مربیان این مرکز همچنین با اجرای فعالیت های دیگری همچون قصه گویی، معرفی شخصیت، مسابقه نشریه دیواری با موضوع آثار و برکات قیام امام حسین(ع)، مسابقه مقاله نویسی و نیز مسابقه ادبی شعر، خاطره و قطعه ادبی کودکان و نوجوانان جاسک را با قیام عاشورا آشنا نمودند.
در مرکز ابوموسی نیز به همین مناسبت دو کتاب "بانوی عاشورا" و "آنها زنده اند" در راستای شناخت بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب(س) معرفی و برای اعضای "ب" و "ج"( گروه سنی دبستان) روخوانی شد.
در مرکز فرهنگی هنری فین نیز نمایشگاهی از کتابهای عاشورای بر پا گردید.در این مرکز همچنین مسابقه مقاله نویسی، قصه گویی، بحث آزاد، معرفی شخصیت و سرزمین با موضوع قیام عاشورا انجام شد.
مربیان مرکز فرهنگی هنری قشم نیز با معرفی عبدا... بن حسن و عاتکه دختر مسلم بن عقیل اعضای این مرکز را با سیره نوجوانان قیام کربلا آشنا نمودند.
اعضای نوجوان میناب نیز با برگزاری مراسم سینه زنی در مرکز عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) ابراز نمودند. مرکز میناب همچنین با تشکیل سه گروه نشریه دیواری از گروههای سنی ب و ج، معرفی شخصیت حبیب ابن مظاهر و عبدا... بن مسلم بن عقیل، شعرخوانی و قصه گویی با موضوع عاشورا دهه محرم را گرامی داشت.
در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بندرعباس نیز مربیان با معرفی کتاب"در عزایت نیلی قبا" و معرفی دیواری و برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه گروه سنی "ج" و"د" اعضای مرکز را با قیام عاشورا آشنا تر نمودند.
گزارش های رسیده از مرکز بندرلنگه حاکی از برگزاری جلسه بحث آزاد با موضوع "شهادت" با حضور 35 نفر از اعضای این مرکز است. همچنین این مرکز برنامه های دیگری همچون معرفی کتاب، معرفی شخصیت و نیز مسابقه نشریه دیواری با موضوع عاشورا اجرا نمود. این فعالیت ها با هدف پرورش حس دینی اعضاء برگزار گردید.
مرکز فرهنگی هنری جزیره هرمز نیز به معرفی شخصیت حضرت علی اصغر و حر بن یزید ریاحی پرداخت. روخوانی کتاب " یک اسب و دو سوار " در رابطه با شخصیت حبیب ابن مظاهر و برگزاری مسابقه دل نوشته ها با موضوع اگر در کربلا بودم... از دیگر فعالیت های این مرکز بود. اعضاء این مرکز همچنین در مسابقه نقاشی با موضوع محرم شرکت نمودند.
گزارش های رسیده از مرکز حاجی آباد خبر از شرکت اعضاء نوجوان این مرکز در شب شعر عاشورا می باشد. این مرکز با دعوت یکی از مداحان اهل بیت،  مراسم نوحه خوانی محرم را برگزار نمود. اعضاء این مرکز همچنین از طریق فعالیت هایی همچون نشریه دیواری ، قصه گویی، بحث آزاد و معرفی ایام و وقایع فلسفه عاشورا را برای اعضاء باز خوانی نمود.
مرکز فرهنگی هنری سیریک نیز با برگزاری جلسات بحث آزاد، معرفی شخصیت و معرفی کتابهای کانون با موضوع عاشورا کودکان و نوجوانان سیریکی را با قیام امام حسین (ع) آشنا نمود.
شایان ذکر است به همین مناسبت در طول دهه محرم مراسم زیارت عاشورا با حضور مدیریت، کارشناسان و پرسنل ستادی در ایوان مجتمع فرهنگی هنری آفرینش برگزار گردید.