اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه برای خورشید» در اهواز

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» را صبح فردا در اهواز برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، عبدالنبی شاکریان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعلام این خبر گفت: 20 قصه گوی برتر کانون استان قصه‌ها خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» بازگو خواهند کرد.

وی با بیان این که این جشنواره ساعت 9 صبح، 13 دی ماه در سالن آمفی‌تئاتر کانون شماره یک اهواز آغاز بکار می‌کند افزود: داوری این جشنواره به دو مربی قصه گوی کانون استان که در جشنواره های مختلف قصه گویی استانی و کشوری رتبه های برتر را کسب کرده‌اند و یک کارشناس مسئول فرهنگی استان که سابقه داوری جشنواره های کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد واگذار شده است.

شاکریان در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین (ع) و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان عنوان کرد و پیرامون برگزاری این جشنواره یادآور شد: این جشنواره ابتدا به صورت کتابخانه ای سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز اجرا شد. سال بعد با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه ای برگزار گردید و امسال نیز این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است به یاری خداوند متعالی این جشنواره را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.