کد خبر: 221607
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
بازدید 2262
در جشن هشتمین ستاره

از 16 تا 26 شهریورماه سراسر ایران میزبان بخش‌های کودک و نوجوان جشنواره‌های رضوی است. با نزدیک شدن به این ایام، اسامی برگزیدگان چند جشنواره‌ی دیگر رضوی نیز از سوی دبیرخانه‌های موضوعی اعلام شده است.

عکاسی رضوی از جاده‌ی ولایت، 13 شهریور در شلمچه
اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام 13 شهریور ماه با حضور سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان کشور در شلمچه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار می‌شود و در این مسابقه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌بایست در روز 13 شهریور ماه 1392 با حضور در شلمچه از مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام به ایران که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود عکاسی کنند.
این مسابقه با هدف، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی و شناخت نسبت به مسیر ورود حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به ایران و شناسایی استعدادهای برتر عکاسی سراسر کشور در عرصه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود و تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور مجاز به شرکت در این مسابقه می‌باشند.
هر عکاس در این مسابقه می‌تواند 10 عکس دیجیتال به صورت سیاه و سفید یا رنگی به دبیرخانه‌ی این مسابقه در محل برگزاری (شلمچه) تحویل دهد.
این مسابقه در سه بخش گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال برگزار می‌شود و به رتبه اول این مسابقه در هر گروه سنی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/300 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» تعلق خواهد گرفت.
همچنین به رتبه دوم در هر گروه سنی نیز، تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/200 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» اهدا خواهد شد.
جایزه رتبه سوم هر گروه سنی این مسابقه نیز، تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/100 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» اعلام شده است.
برگزیدگان این مسابقه طی مراسمی در 18 شهریور 1392 از طریق سایت‌های www. ekanoon. com، aksrazavi. blogfa. com، khozestan. kanoonnews. ir و www. kanoonnews. ir معرفی خواهند شد.
در مراسم برگزاری اولین مسابقه عکاسی رضوی جاده ولایت، سید مجتبی صدر مشاور مدیرعامل در امور استان‌ها، محمد باقر آدوسی معاونت فرهنگی محمد مهدی محمودی ادیب مدیر دفتر مرکزی حراست و جمعی از کارشناسان کانون حضور خواهند داشت.
 
برگزیدگان یک تصویر از یک حدیث رضوی
هیات داوران سومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی اسامی برگزیدگان را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای گروه داوری متشکل از فردین صادق ایوبی، مارال صیادچی و فیروزه ولدآبادی از میان 4هزار و 868 اثر رسیده به دبیرخانه، آثار برتر را در سه گروه سنی معرفی کردند.
بر اساس این گزارش در رده سنی 7 تا 9 سال فاطمه‌زهرا ضیایی از اصفهان، رقیه پرستار از اردبیل و اسراء عقیقی از تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این گروه را کسب کردند.
 هم‌چنین در گروه سنی10 تا 12 سال کوثر کیایی از گلستان، کازیوه مزینی از کردستان و جواد طالبی از کرمان به عنوان سه برگزیده این بخش از جشنواره انتخاب شدند.
هیات داوران در همین حال حمیده شمشاد از خراسان رضوی، محدثه جان‌محمدی از البرز و ملیکا نوش بلاباد از استان تهران را در گروه سنی 13 تا 17 سال حایز رتبه اول تا سوم معرفی کرد.
داوران جشنواره هم‌چنین آرشیدا غله‌کار از بوشهر، بهرداد کبائیان از خراسان رضوی، فاطمه دهقان‌موسایی از خوزستان، کوثر حاجیان از کردستان و محمد‌امین امیری از استان گلستان را در گروه سنی 7 الی 9 سال شایسته تقدیر دانستند.
در عین حال در گروه سنی 10 تا 12 سال نیز اغوان نامداری و محمدحسن لارنگی هر دو از اصفهان، پارسا عزت‌خواه از آذربایجان غربی، مهرانه خالقی و نساء علی‌خواه از خراسان رضوی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
همچنین از سوسن طاهری و میترا رفیع‌زاده از استان اصفهان، معین حسینی از کردستان، منیره صفری از خراسان جنوبی و نسرین کرمی از اردبیل در گروه سنی 13 تا 17 سال تقدیر به‌عمل آمد.
مراسم پایانی جشنواره و تجلیل از برگزیدگان روز 16 شهریور با حضور مسوولان ستادی و استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در شهر سنندج برگزار خواهد شد.
 
اعلام پژوهش‌های برگزیده‌ی رضوی
برگزیدگان سومین جشنواره پژوهش‌های رضوی نوجوان از سوی کانون تهران اعلام شدند.
دبیرخانه سومین جشنواره پژوهش‌های رضوی نوجوان که با همت کانون پرورش فکری استان تهران برگزار می‌شود پس از داوری دقیق در سه مرحله اسامی برگزیدگان را به ترتیب رتبه اعلام کرد.
در این بخش از جشنواره، چهل پژوهش برگزیده معرفی شده‌اند که اسامی آن در سایت کانون استان تهران درج شده است.
داوران این جشنواره به عهده مینو برادر، کارشناس معاونت آموزش و پژوهش، نرگس جعفری کارشناس معاونت فرهنگی و نسزین سجادیان کارشناس فرهنگی کانون استان تهران بوده است.
قرار است 60 گروه بعدی این جشنواره نیز در آینده‌ای نزدیک اعلام شوند.
 
5هزار شرکت‌کنند در جشنواره نشریه‌نگاری رضوی
پنج هزار کودک و نوجوان ایرانی در چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی شرکت کردند.
حجت الاسلام الیاس ابراهیمی از داوری بیش از 1500 نشریه کاغذی و الکترونیکی در چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی در تبریز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، ابراهیمی تصریح کرد: کار داوری این آثار از 7 شهریور آغاز و مراسم اختتامیه جشنواره نیز 23 شهریور در تبریز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که 1170 نشریه کاغذی و 337 نشریه الکترونیکی در موضوعات رضوی به دبیرخانه جشنواره رسیده است تاکید کرد: بیش از 5 هزار کودک و نوجوان در قالب گروه‌های نشریه نگاری از 31 استان کشور این نشریات را تهیه و برای حضور در چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی ارسال کرده‌اند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان ‌شرقی خاطرات زیارت، سیره عملی امام رضا (ع)و تاثیر آن در رفتار اجتماعی و سبک زندگی مردم و نیز جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ایرانیان از جمله موضوعات این جشنواره عنوان کرد و افزود: خوشبختانه چهارمین جشنواره سراسری رضوی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و امیدواریم در سال آینده با اتخاذ تمهیدات بیشتر تعداد مخاطبان آن افزایش یابد.
چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی ازمجموعه برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. محمد حسین دیزجی، زهراء اطهری و فریبا برادر حکیم زاده داوران این جشنواره هستند.
 
اعلام برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه رضوی
برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه رضوی از سوی داوران خانم‌ها بهناز ضرابی زاده، فرزانه رحمانی و نیلوفر سالمیان اعلام شد.
این برگزیدگان در روز نوزدهم شهریورماه، مهمان شهر تاریخی کرمانشاه خواهند بود.
بر اساس رای داوران، برگزیدگان به این شرح هستند:
گروه سنی 7 تا 9:
1- زهرا قادری – اصفهان
2- زهرا لازمی – یزد
3- سارا هوشور – البرز
گروه سنی 10 تا 11 سال:
 1- محمد مهدی فرجمند – فارس
2- فاطمه کاظم ستوده – البرز
 3- عسل اخلاقی – بوشهر
گروه سنی 12 تا 14 سال:
 1- زهرا احمدی کیونانی – کرمانشاه
2- فاطمه امامی مقدم – خراسان رضوی
3- هلیا سادات حسینی – خراسان رضوی
گرو سنی 15 تا 17:
 1- محمدحسن سیفدار – تهران
 2- نسترن جوادنیا – کرمانشاه
 3- فاطمه حشمتیان – کرمانشاه
 
آغاز داوری جشنواره پویانمایی رضوی
داوری 248 اثر ثبت شده در دبیرخانه‌ی اولین جشنواره پویانمایی کودک و نوجوان به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، محمد رضا کریمی صارمی، دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی، سارا خلیلی- استاد دانشگاه هنر تهران، مؤلف و مترجم کتاب- و سید علی امام‌زاده استاد انیمیشن دانشگاه هنر شیراز، انیماتور واحد تولید پویانمایی صدا و سیمای مرکز فارس و انیماتور مرکز فرهنگی هنری صبا- از روز یک‌شنبه کار داوری اولین جشنواره پویانمایی رضوی را در اداره کل کانون فارس آغاز کرده‌اند.
داوری این آثار تا امروز 12 شهریورماه ادامه خواهد داشت. برگزیدگان روز 20 شهریور در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.
 
جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی پیام نوید بخشی برای جامعه هنری
مدیر کل صدا و سیمای همدان برای تعامل و همکاری در جریان‌سازی سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی باکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداه کل کانون استان همدان، در آستانه برگزاری سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حسین میسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.
ابراهیمی در این دیداربا ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط دبیرخانه سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی را موجب توسعه از لحاظ محتوا و فعال شدن هنرمندان این رشته‌ها دانست و افزود: خوشبختانه کانون در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری رشد خوبی داشته که این یک پیام نوید بخشی برای جامعه هنری است.
ابراهیمی گفت: سبک زندگی ائمه همان‌طوری‌که مورد تائید مقام معظم رهبری می‌باشد در صورتی که از دوران کودکی و نوجوانی در قالب هنر فرهنگ‌سازی شود تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت‌.
وی تولید محتوا برای هنرمندان و فرایند محور بودن آن را از اهداف مهم برگزاری جشنواره برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیمای مرکز همدان بتوانیم این جشنواره فرهنگی، مذهبی را با ظرافت‌های خاص به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی برای شهروندان کنیم.
حسن میسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه فعالیت‌های کانون ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری شاهد انجام این جشنواره مذهبی در همدان بوده و خروجی مناسبی برای تغییر فرایند رفتاری و اخلاقی در بین آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان باشیم. وی در ادامه آمادگی خود را مبنی بر همکاری در حوزه‌های مختلف خبری و برنامه تولیدی اعلام کرد.
در این دیدارزهرا رضوی معاون فرهنگی کانون، زیبا عبدی کارشناس هنری و مصطفی فراهانی کارشناس روابط عمومی کانون حضور داشتند. گفتنی است سومین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی از 16 لغایت 18 شهریورماه سال جاری به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار می‌شود.
 
دهه‌ی کرامت در مراکز استان البرز
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز 16 تا 26 شهریور ماه 92 به مناسبت (دهه کرامت) میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد با سعادت امام رضا (ع) فعالیت‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، صفی اله رمضانخانی مشاور مدیرعامل در امور دولت و مجلس و مدیرکل کانون در سخنانی گفت: خادمان فرهنگی به ویژه آن‌هایی که برای کودکان ونوجوانان فعالیت می‌کنند باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی استفاده کنند.
وی با اشاره به نزدیک بودن دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی است تا به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصوم (س) عرض ادب کنیم که تدارک برنامه‌های متناسب با اعیاد و در خور شان آن بزرگواران و معرفی شایسته آنان به نسل‌های آینده از مقدمات این امر است.
مدیر کل کانون استان البرزبا تاکید بر این که آشنایی با سیره و منش ائمه اطهار(ع) بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند و جامعه شیعی باید با فضایل این دو الگوی با فضیلت آشنا شوند، افزود: جشن‌های دهه کرامت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و موجب تقویت روحیه معنوی کودکان ونوجوانان می‌شودو ادامه داد:در مناسبت‌های مذهبی و اعیاد باید سیره ائمه(ع) را به بهترین شکل به کودکان ونوجوانان معرفی شوند.
رمضانخانی هم‌چنین در تشریح فعالیت‌های تدارک دیده شده کانون استان البرز در این دهه گفت: کلیه فعالیت‌های مختلف مراکز کانون استان از جمله معرفی کتاب، شخصیت، نشریه نگاری، نقاشی، خوشنویسی و... در این دهه با موضوع معرفی هر چه بیشتر شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اجرا خواهند شد.
مدیر کل کانون در خصوص فعالیت‌های ویژه نیز به تجلیل از برگزیدگان مسابقه عاشورایی سال 91 کانون استان البرز که از نقاط مختلف کشور بوده‌اند اشاره کرد و تقدیر از برگزیدگان مسابقات رضو ی را از دیگر برنامه‌های مهم خواند.
وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی از 9 تا 15 شهریورماه و نمایش آثار برتر جشنواره‌های رضوی در بخش‌های نشریه نگاری، یک حدیث، یک تصویر، نام‌ها و نشانه‌ها ی رضوی گفت: آثاری که اعضا در بخش‌های جنبی این نمایشگاه تولید کرده‌اند در نمایشگاه ویژه‌ای در دهه کرامت به نمایش در خواهند آمد.