کانون پرورش فکری، گزینه مناسبی برای تصدی امور کودکان است

یک فعال حقوق کودکان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین نهادی است که می‌تواند به عنوان یک نهاد فرادستی، موثر و مناسب‌تر برای کودکان فعالیت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا وکیلیان قاضی دادگستری که از جمله روسای دادگستری بود که علیه کودک آزاری به عنوان جرم عمومی اعلام جرم کرد، ضمن اشاره به نقش کانون افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت و توان لازم برای بسترسازی فرهنگی برای کودکان را دارد و برخلاف برخی از سازمان‌ها که به مسایل آماری و تبلیغاتی روی می‌آورند می‌تواند موثر و مفید برای کودکان ایفای نقش کند.
وی با اشاره به این‌که امسال کانون، ارتباط خوبی با قوه مقننه ایجاد کرده و توجه نمایندگان را به مسایل کودکان جلب کرده گفت: ایجاد و تشکیل فراکسیون کودکان در مجلس اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند توجه خوبی در قوانین به کودکان ایجاد کند.
وکیلیان همچنین در پاسخ به این سوال که چون کودکان حق رای ندارند در مناسبات سیاسی هم نقشی ندارند و مطالبات‌شان به گوش دولت‌مردان نمی‌رسد توضیح داد: به نظر من به صورت مطلق چنین نیست زیرا همه خانواده‌ها خود کودک دارند و دولت‌مردان هم همین طور. در شرایطی که هر زوجی در نخستین گام ازدواج به فکر داشتن فرزند است بعید است که چنین گزاره‌ای در دولت‌مردان صادق باشد.
این قاضی دادگستری تصریح کرد: مجلس می‌تواند با فعالیت این فراکسیون، گام‌های مهمی در زمینه حمایت از کودکان بردارد.
برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی»، «زنده باد زندگی» از 15 تا 21 مهر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هماهنگی بسیاری از دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه کودک، در سراسر کشور برگزار می‌شود