گردهم‌آیی 80 شرکت تولیدکننده‌‌ی اسباب‌بازی در تهران

80 شرکت تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی از بخش خصوصی و 30 طراح ایده و مبتکر اسباب‌بازی و سرگرمی در تهران گرد هم می‌آیند.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران، از دوشنبه 12 تا جمعه 16 مرداد هرروز از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای خانواده‌ها، کارشناسان، علاقه‌مندان و بچه‌هاست که از اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی دیدن می‌کنند.
به گفته‌ی مجتبی دانشور، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و مدیر اجرایی این جشنواره، امسال بیش از 80 شرکت داخلی تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی و سرگرمی در بخش نمایشگاهی غرفه دارند که به عنوان اولین سال اجرا، استقبال بسیار خوبی تعبیر می‌شود.
دانشور همچنین از نمایشگاه یک‌روزه‌ی آثار 30 طراح ایده و مبتکر اسباب‌بازی و سرگرمی در اولین روز این جشنواره خبر داد و گفت که این بخش، تنها یک‌روز دایر خواهد بود و علاقه‌مندان به جدیدترین طراحی‌ها و ایده‌پردازی‌های داخلی، روز دوشنبه می‌توانند در سالن تیمچه‌ی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری آثار این طراحان را مرور کنند.
در همین حال، تولیدکنندگان داخلی که غالباً از بخش خصوصی هستند، امسال تازه‌ترین اسباب‌بازی‌های تولید‌شده را با تخفیف‌های ویژه در این جشنواره و نمایشگاه به خانواده‌ها و بچه‌ها عرضه می‌کنند.
کارگاه‌های مرتبط بازی، ساخت اسباب‌بازی و سرگرمی از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره است که مربیان و مسوولان کانون برای کودکان بازدیدکننده پیش‌‌بینی کرده‌اند.
در همین حال، امسال عروسک‌های بومی و آیینی و نمایشی 28 استان کشور در قالب یک نمایشگاه ویژه به مدت پنج‌روز در معرض عموم است. هدف از این نمایشگاه، علاوه بر آشنا کردن مردم با عروسک‌های مختلف، توجه دادن به پوشش مناطق مختلف، و نقش عروسک در زندگی اقوام ایرانی است.