رژه‌ی گروه موزیک سربازان در جشنواره‌ی اسباب‌بازی

مجموعه‌ی عروسک‌های گروه موزیک قشون سربازان در کنار عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی به نمایش درآمده‌اند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش ویژه‌ی نمایشگاهی این جشنواره که به آثار ملی و تاریخی، عروسک‌های اقوام، و اسباب‌بازی‌های بومی مناطق ایران اختصاص دارد، موزه‌ی اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی کاشان با چندین مجموعه‌ی تاریخی شرکت کرده است.
در میان عروسک‌های این موزه، آثاری با قدمت 150 تا 180 سال وجود دارد که خیمه‌شب‌بازان پیش‌کسوت اصفهان، اردکان و کاشان به این موزه اهدا کرده‌اند.
به گفته‌ی مدیر غرفه‌ی این موزه در جشنواره، به‌زودی از مجموعه‌ی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی مشهد نیز رونمایی می‌شود تا گنجینه‌ی عروسک‌های نمایشی اقوام این موزه کامل‌تر شود.
بی‌بی زرافشون، سمنوفروش، گروه موزیک و فرفره‌های سنتی ایران، بخشی از گنجینه‌ی این موزه‌ی تخصصی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
محل دایمی این موزه در شهر کاشان است، اما بنا بر اعلام مسوولان آن، به زودی در قالب اتوبوس یا مینی‌بوس سیار، بخشی از این مجموعه‌ی هنری تاریخی، در روستاهای ایران گردش، و ضمن معرفی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، آثاری نیز در قالب نمایش برای روستاییان اجرا می‌کند.
این موزه قصد دارد که در واحد سیار خود، در کنار معرفی عروسک‌های موزه، از اقوام و مردم روستاهای ایران نیز کمک گرفته و عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های محلی آنان را نیز شناسایی و ثبت کند.
موزه‌ی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی از 12 تا 16 مرداد در خیابان حجاب تهران، در کنار نمایشگاه‌هایی از عروسک‌های دیگر نمایشی و آیینی در کانون مستقر و از 10 صبح تا 8 شب پذیرای علاقه‌مندان است.