بازدید دختران کشورهای مسلمان از جشنواره‌ی اسباب‌بازی

جمعی از دختران برگزیده‌ی رقابت بین‌المللی "پایا لیگ" از چهار کشور با حضور در جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون، با عروسک‌ها و بازی‌های بومی اقوام ایرانی آشنا شدند.

مسابقات بین‌المللی "پایا لیگ" ویژه‌ی دانش‌آموزان کشورهای مسلمان در رشته‌های علوم پایه و ریاضی برگزار می‌شود.
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان 60 شرکت‌کننده‌ی دختر و پسر در دوره‌ی امسال مسابقات علمی پایا لیگ، 11 برگزیده‌ی دختر از مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون بازدید کردند و با حضور در غرفه‌های جشنواره‌ی اسباب‌بازی، با توضیح‌های کارشناسان کانون، بازی‌ها و وسایل سرگرمی ایرانی را از نزدیک شناختند.
این گروه که 2 هفته میهمان ایران هستند، در روزهای گذشته نیز از مکان‌های تاریخی و نیز برخی مدارس خاص تهران مانند مدارس فرهنگ بازدید کردند و در ادامه، سفری زیارتی به مشهد داشتند.
بازدیدکنندگان، دانش‌آموزانی از کشورهای تانزانیا، مالزی، اندونزی و ساحل عاج بودند که در این برنامه، از غرفه‌های تولیدکنندگان اسباب‌بازی در ایران دیدن کردند.
در این دوره از مسابقات پایا لیگ، 60 دختر و پسر دانش‌آموز از 14 کشور مسلمان شرکت کرده بودند.
اولین جشنواره‌ و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی کشور از 12 تا 16 مرداد، در بخش‌های نمایشگاهی و نشست‌های پژوهشی هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 شب در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.
کارگاه‌های ساخت عروسک، آشنایی با اسباب‌بازی‌ و بازی‌سازی و نیز نمایشگاه ارایه‌ی ایده‌های تازه‌ی طراحان داخلی، بخش دیگر این جشنواره را تشکیل می‌دهد.
بر اساس این خبر، گروه دانش‌آموزان مسلمان با هماهنگی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون هم‌چنین از بخش‌های مختلف کانون نیز دیدن کردند و با فعالیت‌های متنوع مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری آشنا شدند.
در این بازدید یک‌روزه، کارشناسانی از آموزش و پرورش نیز هیات خارجی را همراهی می‌کرد.