کد خبر: 263345
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
بازدید 2784
درخشش اعضای کانون در مسابقات رباتیک روبونیوی گیلان

نخستین دوره ی مسابقات رباتیک روبونیوی دانش‌آموزی استان گیلان درحالی پایان‌یافت که 7 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع برگزیدگان رشته‌های مختلف جای‌گرفتند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، دراین دوره‌ از مسابقات که با‌همراهی کانون و دیگر‌دستگاه‌های استانی برگزار‌شد، 46 عضو کارگاه‌های علمی مراکز فرهنگی هنری حضور‌داشتند.
بنا‌براین‌گزارش گلایدر، ربات‌جنگجو، مسیریاب، سگ هوشمند، کنترل ترافیک و اختراع و ابداع از‌جمله‌ رشته‌هایی بود که درآن اعضای پسر‌مراکز فومن، رستم‌آباد، منجیل، ماسال، رودبار، صومعه‌سرا و هم‌چنین مراکز شماره 2 و 3 رشت به‌عنوان نمایندگان کانون‌ به رقابت‌پرداختند.
 برهمین اساس ایلیا عزیزی و طاها اسماعیل‌نژاد از اعضای کانون ماسال، مقام نخست لیگ 2 ربات جنگجو را به‌خود اختصاص‌دادند و امیر مهدی نیرومند و اشکان یعقوبی نیز از همین مرکز درجایگاه سوم این لیگ‌قرار‌گرفتند.
دراین میان محمد مهدی علیزاده، از کانون فومن نیز در‌مسابقات ربات جنگجوی متوسط به‌عنوان سوم این رشته دست‌یافت.
هم‌چنین اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا نیز حضوری موفق در رشته‌ی ربات جنگجوی سطح‌2 داشتند و محمد‌پورمحمدی و محسن نعمتی به‌ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم این‌رشته‌شدند.
 گفتنی است دراین دوره از مسابقات که با محوریت پدافند غیر عامل و در محل سالن سازمان آتش‌نشانی رشت صورت‌گرفت، بیش از 300 گروه دررشته‌های مختلف شرکت‌داشتند و درپایان نیز نفرات اول تا سوم لیگ‌های مختلف با اهدای گواهی‌نامه و جایزه‌ تجلیل‌شدند.