داستان‌ها و رمان‌های برتر کتاب کودک و نوجوان شناخته خواهند شد

نامزدهای بخش داستان و رمان هجدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران بخش داستان تالیفی پس از بررسی 517 اثر در بخش خردسال، کودک و نوجوان «نی‌نی توی تور عنتبوت» نوشته‌ی اعظم مهدوی از انتشارات علمی و فرهنگی، «این طوری» نوشته‌ی محمدرضا شمس از انتشارات علمی و  فرهنگی و «به‌! به!» نوشته‌ی سمانه قاسمی  از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان داستان‌های منتخب بخش خردسال اعلام کردند.
نامزدهای بخش داستان کودک عبارتند از: «دوست بزرگ» نوشته‌ی بابک صابری از انتشارات کتاب نیستان، «هشت‌پا» نوشته‌ی محمدرضا شمس از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «ساندویج سازِ مودُم اسبی‌باف» نوشته‌ی مهدی رجبی انتشارات افق.
همچنین «گوانجی و 360 درجه جادویی» نوشته‌ی الهام مزارعی از انتشارات پیدایش، «مامان ببر نبود» نوشته‌ی اعظم مهدوی از انتشارات چکه و «آوازهای نارنجی» نوشته‌ی عبدالمجید نجفی از مؤسسه فرهنگی منادی تربیت در بخش رمان کودک به عنوان نامزد شناخته شدند.
در بخش رمان نوجوان 5 اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافته‌اند. «بچّه‌های کشتی رافائل» نوشته‌ی محمدرضا مرزوقی و« زیبا صدایم کن» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فهرست جا دارند.
همچنین «حبیب و میرزا شیپور»، نوشته‌ی مهدی میرکیایی انتشارات پیدایش، «امپراتور کوتوله‌ی سرزمین لی‌لی‌پوت» نوشته‌ی جمشید خانیان و «خواهران تاریک» نوشته‌ی مهدی رجبی از انتشارات افق نیز نامزدهای این بخش هستند.
گفتنی است در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مسأله آب، آثاری به دبیرخانه‌ی جشنواره رسیده بود که ‍پس از داوری این آثار در بخش‌های شعر، داستان تألیف و ترجمه و علمی ‌آموزشی به رقابت پایانی پرداخته‌اند.
«قصه‌های لاک‌پشت خلیج فارس» نوشته‌ی خاتون شهرآشوب انتشارات فرهنگ مردم، «سقوط به اعماق زمین» نوشته‌ی مهدی خانی انتشارات آوای قلمُ و«لحظه‌ی پرواز» نوشته‌ی سرور پوریا انتشارات آوای قلم نامزدهای این بخش در حوزه‌ی کودک هستند.
همچنین سه اثر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گوی سبقت در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مسأله آب را از دیگر ناشران ربوده‌اند. عباس عبدی نویسنده رمان «هنگام لاک‌پشت‌ها»، عباس جهانگیریان مولف رمان «سایه‌ی هیولا» و عبدالرحمان اونِق نویسنده «فریاد آق‌اویلی» به مرحله پایانی این جشنواره راه یافته‌اند.
هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون در حالی برندگان خود را خواهد شناخت که آثار رسیده به این جشنواره در 9 بخش شعر، داستان تالیفی، داستان ترجمه، علمی آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به داوری گذاشته شده‌اند.