کد خبر: 197352
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
بازدید 1445
در اردبیل نصب می شود نقاشی های کودکان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن

200 متر نقاشی  کودکان استان اردبیل با موضوع انقلاب روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی مردم اردبیل نصب خواهد شد.

200 متر نقاشی  کودکان استان اردبیل با موضوع انقلاب روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی مردم اردبیل نصب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، کار کشیدن این نقاشی ها از نخستین روز دهه فجر در 15 مرکز کانون این استان آغاز شده و قرار است هر مرکز در پارچه های 10 الی 15 متری با عرض 1 متر نقاشی های متنوعی از صحنه های انقلاب  خلق کنند.
این نقاشی ها تصویر ذهنی کودکان از صحنه های قیام ملت ایران بر علیه حکومت ستم شاهی را با رنگ و نقش روی پارچه می آورد.
اردبیلی ها در سراسر استان خود جشن های شاد و متنوعی را برای گرامی داشت سی امین بهار انقلاب برپا کرده اند که حرکت کاروان های شادی در برخی از شهرها برای کودکان از جذابیت بیشتری برخوردار بوده است.
4 کتابخانه سیارشهری و روستایی  کانون در نخستین روز دهه فجر با حرکت در معابر و خیابان های سطح شهر اردبیل، آغاز جشن های انقلاب را به مردم این شهر نوید دادند.
ماشین های که با تزئیناتی جذاب و چراغ های روشن در ذهن کودکان این شهر، خاطره ای شیرین از جشن های سی امین سالگرد پیروزی انقلاب بر جای گذاشتند.
 همچنین خلخالی ها هم با حضور فعال اعضاء کانون در خیابانهای شهر کاروان شادی به راه انداختند.
این کودکان پرچم های رنگی ، پلاکارد های حاوی شعارهای انقلابی ، عکس امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب را در دست گرفته بودند و شعار های انقلابی  سر می دادند.
خواندن سرودهای انقلابی و شور و نشاط کودکان و رنگهای شاد و زنده کاروان شادی، جذابیت خاصی به این برنامه بخشیده بود.
  بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نمایشگاه دستاوردهای 30 ساله انقلاب اسلامی استان نیز، غرفه ای در اختیار دارد که در آن محصولات کانون، نشریات داخلی استان، مطالعات و تحقیقات و پژوهش های انجام شده در طی سالهای اخیر توسط مربیان و اعضا کانون، گزارش های مصور، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و سیاسی و عملکرد کانون  در بنرهای مختلف شامل آمار کتاب، کارکنان سازمان، ساختمانهای مراکز، تعداد اعضا و ... ارائه شده است.
در نخستین روز از برپایی این نمایشگاه، استاندار اردبیل که از غرفه کانون بازدید می کرد، کار کانون را بسیار خطیر و حساس دانست و  به مربیان کانون گفت: وظیفه ای بزرگ بر دوش شماست چرا که با قشر کودک و نوجوان سر و کار دارید و مسوولیت تربیت و آگاه سازی آنها بر دوش کانون است.
منصور حقیقت پور با اشاره به پژوهش های انجام شده و گزارش های مصور و مطالب نشریات داخلی کانون استان آن را ارزشمند توصیف و برای کارکنان کانون آرزوی موفقیت کرد.
این گزارش می افزاید: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اردبیل با مسولیت کانون، برنامه های متنوعی را در مراکز کانون و دیگر سازمان های عضو این کمیته اجراء کرده است.
برگزاری ششمین جشنواره نشریه دیواری استان اردبیل در شهر نمین و با حضور 12 گروه نشریه دیواری از شهرهای اردبیل، نیر، نمین، دولت آباد، خلخال،هشجین و کوثر کانون طی روزهای 12 تا 13 بهمن و در شهرستان پارس آباد با شرکت مربیان و اعضاء  کانون شهرستانهای مشگین  شهر، اصلاندوز، جعفر آباد، بیله سوار، انگوت، موران و گرمی از جمله این برنامه هاست.
در اردبیل کودکان ونوجوانان، در همایش بزرگ کودک با عنوان  «جشن بزرگ غنچه های فجر» و در خلخال ، در مسابقه نامه ای به بنیان گذار جمهوری اسلامی با عنوان «سلام امام خوبم» شرکت کردند ضمن این که خلخالی ها ماکتی از شاه معدوم ایران را در محوطه بیرونی مرکز کانون به آتش کشیدند.
بچه های کانون شهر دولت آباد در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال جشن «نسيم انقلاب» برپا و در آن نمايش  «جوان انقلابي» را در حضور جمع زیادی از مسئولين شهرستان نمين شامل معاون فرماندار، بخشدار مركزي، فرمانده سپاه ناحيه نمين، رئيس جهاد كشاورزي و مسئولين ادارات نمين و بخش دولت آباد اجرا کردند، به علاوه برگزاری مسابقه جمله نويسي و برپايي كارگاه ادبي از دیگر برنامه های کانون این شهر بود.
در بیله سوار فرماندار این شهر به بازدید نمایشگاهی آمد که در آن آثار فرهنگي و هنري اعضاء کانون و نشریه های دیواری آنها ارایه شده بود.
اعضاء کانون اصلاندوز نیز در روزهای دهه فجر باشرکت در ایستگاههای نقاشی و ادبی  و مسابقه «انقلاب، فجر، پیروزی» به خلق آثار نقاشی و ادبی پرداختند.
مسولین بخش انگوت هم با حضور در جشن شاد کودکان این شهر برای آنها خاطرات انقلاب را تعریف کردند و در گرمی هم قصه گویی توسط مربیان مرکز در مورد انقلاب و برگزاری کارگاه های هنری وجشن های ویژه، از برنامه های جشن کودکان به مناسبت دهه فجردر کتابخانه کانون بود.