کودکان بزرگترین پدیده نظام هستی و کودکی مهمترین نقطه زندگی انسان است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین (ع) بیرجند کودکان را بزرگترین پدیده نظام هستی و کودکی را مهم‌ترین نقطه زندگی انسان دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با نمازگراران سخن می گفت ضمن گرامیداشت مناسبت های هفته گذشته به ویژه هفته ملی کودک گفت : اگرچه کودکان از نظر جسمی کوچک هستند اما اندیشه‌های بزرگی دارند و گاهی اوقات کارهایی انجام می‌دهند که از عهده بزرگترها خارج است.
وی کودکان را راستگوترین انسانها خواند و گفت: راستگویی صفتی است که شاید امروزه برای بزرگترها بسیار دشوار باشد اما کودکان صاحب ثروت راستگویی هستند و این صفت باعث می شود بزرگترها از دنیای کوچکترها صداقت و مهربانی، گذشت و دوستی را بیاموزند.
صمدی با بیان اینکه ما مسلمانان در جامعه اسلامی الگوهای با ارزشی برای رفتار با کودکان داریم افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام می‌توانیم از سیره عملی و رفتاری ائمه به ویژه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین الگو در تربیت اسلامی استفاده کنیم.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: کودکان بزرگترین پدیده نظام هستی هستند و در آفرینش انسان، کودکی مهمترین نقطه زندگی انسان است و همین امر باعث شد تا 191 کشور جهان پیمان نامه حقوق کودک را امضاء کنند.
صمدی در بخش دیگری از سخنان خود احترام به کودکان و حق بقا را از مهمترین مفاد پیمان نامه کودک عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروزه در عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی برخی از کودکان در شرایط دشواری زندگی می کنند .
وی اضافه کرد: این در حالی است که هر کودکی حق دارد در دنیا آموزش های اخلاقی و اجتماعی را در کنار بزرگترها با شادی و نشاط بیاموزند و اظهار نظر کند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی )یاد آورشد : پرورش خلاقیت کودکان، تفکر و اندیشیدن و دوستی با فرزندان از جمله نکاتی است که والدین در تربیت فرزندان باید به آن توجه داشته باشند.
نماز جمعه این هفته در بیرجند 21 مهر ماه جاری به امامت حجت الاسلام دکتر علی رضایی برگزار شد و عبدالرضا صمدی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به بیان جایگاه کودک و تربیت آن در دنیای امروز برای نمازگزاران سخن گفت.