کد خبر: 198197
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کتاب‌خانه سیار کانون به دیدار کودکان روستاهای یزد رفت

کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یزد و صدوق حرکت خود را به سوی روستاهای این مناطق در آستانه آغاز فصل تابستان آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب‌خانه در حالی بر فعالیت‌های خود افزوده است که تنها چند ماهی از آغاز به کارش می‌گذرد و بچه‌های روستای صدرآباد گشایش رسمی آن را در روز 20بهمن سال گذشته، هم‌زمان با دهه مبارک فجر فراموش نخواهند کرد.
این کتاب‌خانه از محل اعتبارات پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان یزد راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش کتابخانه سیار روستایی یزد اکنون در آغاز تعطیلات تابستانی مدارس عضو‌گیری از کودکان و نوجوانان روستاهای مناطق اطراف یزد و صدوق را آغاز کرده است.
در نخستین روز آغاز فعالیت‌های تابستانی این کتاب‌خانه، علیرضا جلالی مدیر و کارشناسان کانون استان یزد، مصطفی حدادی، مسوول این کتابخانه را که به تازگی همکاری خود را با کانون آغاز کرده است همراهی کردند.
بچه‌های این روستاها در زمان حضور کتابخانه سیار در روستاهای خود ضمن آشنایی با کتاب‌خانه سیار روستایی و اهداف و برنامه‌ها به‌عضویت آن در آمدند و برای اولین بار کتاب‌های مورد علاقه‌‌شان را به انتخاب خود به امانت بردند.
این کتاب‌خانه در نخستین روز فعالیت تابستانی خود به روستاهای ابراهیم‌آباد، شمسی، همت‌آباد، صدر‌آباد، شرف‌آباد، اسلام‌آباد، بندر‌آباد، ندوشن، نیوک، صدر‌آباد ندوشن، شرب‌العین، درب رز، کمال‌آباد، خضر‌آباد، تقویه، اتابک، کافی‌آباد، هامانه، بامکان، خمسیان، دولاب، پناه‌کوه و میل سفید سفر کرد.
کتاب‌خانه سیار روستایی یزد در حال حاضر بالغ بر 4000 جلد کتاب دارد و توانسته است در این مدت کوتاه بیش از 650 نفر از دانش آموزان این مناطق را به عضویت خود در آورد.
گفتنی است پایگاه خبری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir تصاویری از ورود این کتاب‌خانه به روستاهای یزد و صدوق و استقبال بچه‌ها را از این مرکز سیار کانون منتشر کرده است.