معرفی کتاب‌های مرجع و دایره‌المعارف‌ها به کودکان در جشنواره یک هفته با کانون

غرفه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با نمایش کتاب‌های مرجع، دایره‌المعارف‌های کودکان و نوجوانان و کتاب‌های جدید حوزه کودک پذیرای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها درجشنواره یک هفته با کانون است.

غرفه کتابخانه کانون با نمایش کتاب‌های مختلفی که در کانون تولید و چاپ شده است به نمادی کامل از کتابخانه‌های مراکز کانون در سراسر کشور تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرضیه منصوری مسوول غرفه کتابخانه کانون در این باره گفت: آشنا کردن کودکان و اعضای کانون با کتاب‌های مرجع و دایره‌المعارف‌ها، معرفی کتاب‌های جدید و مفید، هدایت کودکان به سیر مطالعاتی کتاب‌های متناسب با علایق‌شان، ایجاد انگیزه و ترغیب کودکان به مطالعه و عضویت در کتاب‌خانه‌های کانون از مهم‌ترین اهداف غرفه کتاب‌خوانی جشنواره است.
وی افزود: در این غرفه نمادی از همه کتاب‌های کتابخانه‌های کانون در معرض نمایش قرار گرفته است. همچنین کودکان را با نزدیک‌ترین کتابخانه کانون به منزل‌شان آشنا می‌کنیم و در باره فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ها توضیح می‌دهیم و نحوه عضویت آنها را در مراکز کانون آموزش می‌دهیم. آموزش استفاده از کتاب‌های مرجع از دیگر فعالیت‌های ما در این مرکز است.
وی با اشاره به این که در این غرفه، نمونه‌ای از کتاب‌های همه کتابخانه‌های کانون وجود دارد گفت: کتاب‌های موجود در این غرفه بر اساس الگوی کتاب‌خانه‌های کانون تنظیم و چیده شده است. در این غرفه شرایطی برای کتاب‌خوانی کودکان هم وجود دارد و آن‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان را مطالعه کنند.
منصوری در ادامه با تاکید بر این که بروشورهای کاملی از انواع تولیدات و فعالیت‌های کانون در عرصه کتاب به بازدیدکنندگان ارایه می‌شود اظهار داشت: در این غرفه کتاب‌های جدید با روش‌های مکتوب، شفاهی و ترکیبی به کودکان معرفی می‌شوند. در روش ترکیبی کتاب‌ها با تصاویر زیبای نقاشی مصور و بیان شفاهی به کودکان عرضه می‌شود. نمونه‌هایی از این روش معرفی کتاب، بر دیوارهای غرفه نصب شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این شیوه‌ها در علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب‌خوانی بسیار موثر است
جشنواره یک هفته با کانون از 16 مهر به مدت یک هفته در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.